V prosinci 1909 se pak poprvé objevilo jméno Praga a čeští konstruktéři začali pracovat na prvních vlastních automobilech. Prvním vlastním typem byl Mignon (1911), po němž přišly Grand (1912) a Alfa (1913).

Čtěte také: Odboráři pražského závodu Mitas vyhlásili stávkovou pohotovost

Dnes ja Praga minulostí

Během první světové války dostaly přednost nákladní vozy, za první republiky se ale vysočanská automobilka vrátila zpět k původnímu programu a stala se největším producentem osobních vozů v Československu.

V továrně se vyráběly i náklaďáky nebo motocykly, vyvíjela a vyráběla tanky, letecké motory i letadla. Po konci druhé světové války dostala Praga za úkol produkci nákladních automobilů. Po typech RN, RND a ND přišel legendární vojenský automobil Praga V3S. Ten se ale od půlky 60. let vyráběl v letňanské Avii a ve Vysočanech zůstala výroba převodovek. I ta už je ale dnes minulostí, stejně jako pokusy o oživení značky výrobou univerzálního automobilu UV80 nebo terénních motocyklů.

Přečtěte si: Hasičský sbor slouží Praze už 164 let