Podle předsedy AKT Daniela Tarljovského magistrát s asociací nekomunikuje. Primátorka nesouhlasí, jednání skončila podle ní kvůli tomu, že asociace k nim nedodala podklady. Řidiči taxi demonstrovali už loni v létě, vozidla tehdy omezila provoz v centru.

Hrozbu demonstrace 1. září odvrátil slib primátorky, že do konce roku zvýší maximální cenu za kilometr jízdy v taxislužbě. To se ale nestalo. Podle úřadu nesou vinu sami taxikáři, kteří nedodali potřebné podklady. Magistrát požadoval, aby stanovili standardy, tedy například třídu a staří vozidla, a vyčíslili reálné náklady.

„Od listopadu s námi magistrát nekomunikuje. Na naše výzvy nereaguje," řekl Tarljovski. Podle pozvánky na demonstraci požadují, aby Praha zrušila nařízení o stanovení maximálních cen v taxislužbě a ustoupila od přezkoušení řidičů z jazyka a místopisu. Tímto požadavkem loni celý spor začal a stovky taxikářů kvůli němu vyjeli v létě do ulic a zablokovali magistrálu.

Požadují také „vyřešit problematiku nelegálního podnikání v čele s UBER". To ale není v kompetenci magistrátu, ale ministerstva dopravy.

Pražané jako rukojmí

„Se stávkou nesouhlasím. Taxikáři k ní nemají oprávněný důvod. Jen si stěžují, vydírají a berou si Pražany jako rukojmí. Chtějí zablokovat ranní dopravu, což bude znamenat jen to, že se lidé nedostanou včas do práce a do škol," řekla Krnáčová. Tarljovski tvrdí, že brzký termín srazu má naopak zajistit, aby taxíky dopravní špičku nenarušili. Kolik jich vyjede, zatím není schopen říct.

Podle Krnáčové asociace není seriózní partner. Navíc prý trvá předražování jízd, jak ukázala poslední kontrola 20. ledna, v níž úředníci odhalili devět nepoctivých z 15 kontrolovaných řidičů taxi.

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.

Čtěte také: Taxikáři navrhují v Praze maximální ceny podle třídy vozu