Garáže na Prašném mostě v Praze 6 mají kapacitu 303 míst, na Letenské pláni se pak do podzemí vejde více než 800 automobilů. „Z podzemních garáží se stává podzemní horor. Kdyby se nám je během následujících měsíců nepodařilo zprovoznit, tak to zkusíme spustit v nějakém dočasném režimu. Správcem garáží by byl někdo, kdo by to měl jen dočasně," řekl Dolínek.

Garáže tunelu Blanka.
Zase odklad: Garáž u Blanky se otevře nejdříve v létě

Garáže byly vybudovány v rámci výstavby Blanky 

V úvahu podle Dolínka připadá například jednorázová objednávka služeb, kdy by oslovený dodavatel garáže spravoval šest měsíců. V té době by město hledalo v tendru řádného správce. „Snažíme se, aby to technologicky i provozně bylo v tomto pololetí otevřeno, aby lidé mohli začít parkoviště využívat," řekl.

Otevřeny měly být garáže už několikrát, městu se to ale dosud nepodařilo. Naposledy je Praha plánovala otevřít loni na podzim. V minulosti se rovněž objevil termín podzim 2015. Původně měly být otevřeny po zprovoznění Blanky, které se opozdilo o několik let.

Tunel Blanka.
Tunel Blanka podle měření zhoršil ovzduší v Praze 6

Garáže byly vybudovány v rámci výstavby tunelu Blanka, cena garáží je tak zahrnuta v ceně tunelu. Tunel vyšel město na více než 40 miliard korun a zprovozněn byl v září 2015. Garáže mají vlastní technologická zařízení, která jsou nezávislá na zařízení Blanky.