„V březnu 2016 ze statistických dat zjistila městská policie výrazný nepoměr v počtu překročení nejvyšší dovolené rychlosti v jednotlivých úsecích Tunelového komplexu Blanka," vysvětlil mluvčí. Praha proto měření rychlosti v tunelu zastavila a nechala systém prověřit.

Nesprávná interpretace

„Společnost ČKD PRAHA DIZ zjistila, že z jejich strany došlo k záměně napojení sad signálů předávající informace mezi řídícím systémem a systémy úsekového měření rychlosti. Tyto záměny pak měly za následek nesprávnou interpretaci nastavených rychlostních limitů," doplnil Hofman. Celkem šlo o 3796 případů, kdy magistrát udělil pokuty za 2,432 milionu ko­run.

Tunelový komplex Blanka

Pražským tunelovým komplexem Blanka projede denně v průměru asi 75.000 aut. Nejvytíženější je Brusnický tunel s 78.300 auty denně, druhý je Bubečský tunel s 73 500 vozy a Dejvickým tunelem pak projede 73.300 vozů denně. Stavba Blanky stála 43 miliard Kč a zprovozněna byla loni v září.

Čtěte také: Praha jedná s dodavateli Blanky o zaplacení desítek milionů