O možnosti darovat dvě tramvaje na Ukrajinu se začalo mluvit zhruba před rokem. Teprve nyní byla dohoda dokončena. Podpisu smlouvy by se měli zúčastnit primátorka Prahy, primátor Mariupolu, generální ředitel DPP a generální ředitel Mariupolského rozvojového fondu, sdělilá Hofman.

T3 zamířily i do Severní Koreje

DPP už dříve nepoužité tramvaje T3 prodával. Většina mířila do Ruska a na Ukrajinu, v roce 2008 do severokorejského Pchjongjangu. Částky za každou prodanou tramvaj se pohybovaly v desítkách tisíc korun. V roce 2012 podnik za 54 vyřazených tramvají získal osm milionů korun.

DPP provozuje přes 900 tramvají

Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace T3. Už několik let firma kupuje nízkopodlažní vozy 15T Forcity od Škody Transportation. Za 250 tramvají by měl zaplatit celkem asi 19 miliard korun. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují okolo 3,4 miliardy korun.

Tramvaj T3 se včetně modernizací stala nejvyráběnějším typem tramvaje na světě - v letech 1960 až 1997 bylo vyrobeno téměř 14 tisíc. Pravidelný provoz T3 byl v Praze zahájen v listopadu 1962 a poslední klasická tramvaj T3 vyjela na podzim 2011.

Čtěte také: Dopravní podnik plánuje úpravy semaforů a vyznačí pruhy pro autobusy MHD