Kartu s názvem Lítačka představila primátorka Adriana Krnáčová (ANO) novinářům v lednu. Tehdy řekla, že od února magistrát spustí nový systém vydávání karet, od poloviny roku pak budou lidé jezdit na Lítačku. Termín přechodu na Lítačku primátorka neuvedla a nikdo jej od té doby neupřesnil.

Opozice a neoficiálně i někteří zastupitelé z ANO primátorku kritizovali za to, že projekt připravuje v utajení a veřejnosti jej předkládá ve chvíli, kdy jej neprojednala ani rada ani zastupitelstvo. Primátorka výtky odmítla. Rada nakonec na návrh Krnáčové schválila přípravu pilotního projektu až v úterý.

„Paní primátorka předložila radě materiál, na jehož základě ukládá Operátorovi ICT, aby učinil kroky, které povedou k realizaci projektu," řekl Dolínek na tiskové konferenci, které se Krnáčová nezúčastnila.

Operátor ICT zároveň dostal za úkol, aby s odborníky konzultoval vhodnost názvu Lítačka. Primátorka to prostřednictvím svého asistenta následně upřesnila. Prý bude záležet na výsledku analýzy.

Karta se může přejmenovat

„Zda zůstane název Lítačka, či nikoli, ještě rozhodnuto nemáme. Momentálně čekáme na výsledky analýzy sociálních sítí, kterou jsme si nechali vypracovat," uvedla. Dokončena podle ní bude v nadcházejících dnech.

„Pokud se dozvíme, že lidé jsou výrazně proti názvu Lítačka, pak společně s nimi najdeme jiný," doplnila. Proti navrhovanému názvu se v uplynulých týdnech ozvala řada lidí, zvláště na sociálních sítí se stala terčem kritiky i vtipů.

Praha má nevyřešené smlouvy s vlastníkem práv k opencard, firmou eMoneyServices (EMS). Vydávání karet opakovaně zkolabovalo a provázejí jej potíže. EMS po magistrátu žádá přes 600 milionů korun, o 140 milionů korun se soudí. Praha podle primátorky platit nehodlá.

Opencard vlastní asi 1,2 milionu lidí a Praha za ni dala přes 1,7 miliardy korun. Karta měla mít celou řadu funkcí, nyní je ale především elektronickou tramvajenkou a průkazem do městské knihovny.

Čtěte také: Lítačka je plagiát, tvrdí majitel Opencard. Kdy skončí potíže?