Jde už o třetí dodávku karet v této rámcové smlouvě. Město je může použít jak pro opencard, tak pro případný nový projekt Lítačka. Karty opencard letos skončí statisícům uživatelů.

Při uzavírání rámcové smlouvy město vypsalo veřejnou zakázku na dodavatele karet a vybralo tři firmy. Ty pak v případě potřeby dodávky karet oslovilo, aby podaly finální cenové nabídky.

Smlouvu Praha uzavřela v roce 2013 s firmami Monet+, sdružením Česká pošta a Giesecke & Devrient Slovakia. Dodavatele oslovila v září loňského roku, aby podali nabídky.

„Ani v případě schválení nabídky tak magistrát nebude nucen karty v této ceně odebrat, pokud odběr dalších karet nespecifikuje v písemné objednávce," píše se v důvodové zprávě k usnesení, které radní schválili.

Opencard má nahradit Lítačka

Letos vyprší platnost 650 tisícům karet Opencard. Kdo výměnu včas neprovede, může přijít o jízdné. Výměna karty je zdarma, trvá ale čtrnáct dní. Čipové karty mají podle dřívějších informací garantovanou životnost čtyři roky. Praha platnost opencard už jednou prodlužovala v roce 2012, výměna se týkala asi 300 tisíc karet.

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) v pondělí představila projekt čipové karty Lítačka, který by měl problematickou opencard nahradit. Lidé by ji od poloviny roku mohli začít dostávat kartu po skončení platnosti jejich opencard. Primátorka už loni avizovala, že opencard do dvou let skončí. Podle magistrátního posudku je tento projekt předražený, zastaralý a neužitečný.

Projekt opencard, který vznikl za vlády primátora Pavla Béma (ODS), stál Prahu nejméně 1,75 miliardy korun. Náklady na připravovaný nový projekt podle Krnáčové nepřekročí deset milionů korun.

Čtěte také: Pražská TOP 09: Lítačka neexistuje, je to pouze mediální výstup