O zástavbě rozsáhlého území léta nevyužívaného nádraží se mluví několik let. Původně měla kromě kolejí zmizet také zmíněná budova, proti se ale postavili místní obyvatelé i někteří politici. Později byla prohlášena za kulturní památku, pro celé území nyní platí stavební uzávěra.

Studie řeší jen část prostoru

Studie by měla nastínit urbanistické a dopravní řešení území včetně veřejných prostranství. Například, kudy povedou tramvajové trati nebo, kde budou školy či parky. Zabývat by se měla i funkcionalis­tickou budovou a jejím využitím. Studie nebude řešit celé území, jeho část na severozápadním okraji vlastní Central Group a tam je již vydáno územní rozhodnutí a stavební uzávěra tam neplatí.

Opozice považuje smlouvu za nevýhodnou

Soutěž na vytvoření studie by měl pro město uspořádat Institut plánování a rozvoje (IPR). Podle předloženého dokumentu by se cena celého řízení měla pohybovat mezi 4,5 až pěti miliony korun. Na studii bude město a IPR spolupracovat mimo jiné s vlastníky pozemků.

Radnice Prahy 3 v uplynulých týdnech schválila smlouvu s firmou Central Group. Smlouvu kritizovala opozice na Praze 3, která ji považuje pro radnici za nevýhodnou. Proti se postavila také náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice), která by měla radním záměr na vytvoření urbanistické studie předkládat. Podle ní by mělo být řešeno území jako celek.

O zástavbě nádraží se vedou spory již několik let.

Čtěte také: Na Nákladovém nádraží vznikne park a budovy až s 12 patry