O vybudování lávky se v metropoli diskutuje řadu let. Na toto téma se už v minulosti architektonická soutěž uskutečnila, její výsledky ovšem zpochybnila ničivá povodeň roku 2002, která by plánovanou lávku strhla. Nové návrhy proto musí vzít v potaz možné zvýšení hladiny ve Vltavě. Zároveň by ale lávka neměla pro pěší znamenat výškovou bariéru.

Lávka bude stát mezi vstupem do holešovické tržnice a cyklostezkou

„Možností je taková konstrukce, která by prostřednictvím hydraulických prvků umožnila dočasné zvýšení lávky," řekla radní z Prahy 7 Lenka Burgerová (Praha 7 sobě), která usedne v porotě chystané soutěže. Před časem zavedený přívoz podle ní ukázal, že spojení obou břehů obyvatelé vítají. „Přívozem se v letošní sezoně svezlo 72 tisíce lidí," uvedla.

Lávka bude stát mezi vstupem do holešovické tržnice a na karlínské straně naváže na páteřní cyklostezku. Uprostřed budou moci lidé sestoupit na Štvanici. Mezi Holešovicemi a ostrovem bude mít délku 149 metrů a z ostrova do Karlína dalších 38 metrů. Kdy bude lávka stát, zatím není jasné.

Čtěte také: V Praze na Letné po řadě odkladů začala oprava vodárenské věže