VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha zvýší maximální cenu za odtahy aut

Praha – Praha chce zvýšit maximální cenu za odtahy aut. V současnosti platí majitelé odtažených vozů 1300 korun, v novém návrhu se počítá se zvýšením na 1900 korun. Cena za odtah vozidel se nezměnila od roku 2001 i přesto, že se zvýšily náklady na pohonné hmoty a energie a zvýšila se také DPH.

13.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Jaroslav Perdoch

Návrh dnes schválila rada města, řekla mluvčí magistrátu Tereza Králová. Nyní půjde návrh do připomínkového řízení, k dalšímu projednávání by ho rada mohla dostat v lednu příštího roku. Ročně je v metropoli odtaženo na 40.000 aut.

Odtahy vozidel má od roku 2009 na starosti příspěvková organizace Správa služeb hlavního města Prahy, která si na část odtahů pronajímá externí dodavatele. V současnosti Praha odtahy dotuje, na každé odtažené vozidlo doplácí město asi 600 korun, řekl dnes novinářům radní Lukáš Manhart (TOP 09). Do budoucna by měla cena pokrýt náklady.

Odtahy stojí 80 milionů ročně

„Není nadále možné, aby slušní Pražané dopláceli na službu těm, kteří nerespektují dopravní značení v ulicích," uvedl Manhart. „Odtahy nejsou výdělečná činnost; v momentě, kdy dojde k odtahu, vzniká Praze náklad. Navíc se nejedná ani o sankci," vysvětlil Manhart. Pokuty za špatné parkování inkasuje policie.

V minulých letech se náklady na odtahy pohybovaly v průměru kolem 80 milionů korun ročně, náklady na provoz parkovišť kolem 40 milionů.

Cena za neúplný odtah, kdy je špatně zaparkované auto pouze naloženo, ale není odvezeno na odtahové parkoviště, by měla stoupnout z 850 na 1250 korun.

Jak je to jinde?

V ostatních českých městech se nyní platí za odtah kolem tisícovky až dvou. Jednu z nejnižších cen – 800 korun mají například v Kralupech nad Vltavou, až 2500 korun zaplatí řidiči v Přelouči nebo Ústí nad Labem.

Zvednout by se měly i ceny parkovného na pražských odtahových parkovištích. V současnosti zaplatí řidiči za první den na parkovišti 150 korun na den; každý další započatý den se parkovné zvyšuje na dvě stovky. Nově by se platilo za první tři dny parkování 250 korun na den, cena za čtvrtý a každý další započatý den až do konce šestého měsíce by stoupla na 400 korun. Od sedmého měsíce by parkovné kleslo na 50 korun za den. „Tento rozdíl by měl být pro vlastníky odtažených vozidel dostatečnou motivací k urychlenému vyzvedávání vozidel," stojí v materiálu.

V letech 2008 a 2009 bylo v Praze odtaženo na 70.000 aut ročně, v roce 2010 necelých 50.000. Vloni po nařízení Nejvyššího soudu, který uložil vlastníku komunikace vrátit na místo odtahu vozidlo, které bylo odstraněno ve veřejném zájmu, klesl počet odtahů pod 40.000 ročně. V prvním pololetí letošního roku bylo odtaženo necelých 21.000 aut, do konce roku se předpokládá celkem 38.500 odtahů.

Pro odtažená vozidla je v metropoli devět parkovišť s celkovým počtem 1165 parkovacích míst. Praha má navíc jedno odstavné parkoviště v Dubči, kde jsou umístěna dlouhodobě nevyzvednutá auta.

Autor: ČTK

13.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil 26. května v Praze na tiskové konferenci.
17

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Senát dnes vzal na vědomí stanovisko své volební komise, že Srp jako bývalý člen předlistopadové komunistické strany nesplňuje zákonnou podmínku spolehlivosti. O Srpově nominaci do rady tak horní komora ani nerozhodovala. Srp se jednání Senátu nezúčastnil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení