VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha chce, aby se po vnějším okruhu jezdilo bez dálniční známky

Praha - Vedení hlavního města Prahy chce, aby mohli řidiči po Pražském okruhu jezdit bez dálniční známky. Prý to uleví dopravě v centru metropole. Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) o tom bude jednat s ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO). Dolínek o tom ve čtvrtek informoval v tiskové zprávě. Ministerstvo o vyjmutí pražského okruhu ze zpoplatněné sítě zatím neuvažuje.

21.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv Deníku

„Hledáme všechny způsoby, jak ulevit dopravě ve vnitřní Praze. Tohle by byl další kamínek do mozaiky, který navíc nebude stát žádné peníze," uvedl náměstek. Praha tak podle něj reaguje na dřívější ministrův návrh, aby na pěti úsecích nemuseli mít řidiči dálniční známky. Šlo by celkem asi o 30 kilometrů dálnic a rychlostních komunikací. Vládě chce ministr návrh předložit v nejbližších týdnech.

„Přestože části okruhu hlavního města Prahy nepatří do seznamu úseků, na kterých by mohlo být placení zrušeno, ministerstvo se další diskusi nebrání," řekl ve čtvrtek mluvčí úřadu Zdeněk Neusar. Vyjmutím těchto pěti úseků stát podle něj nepřijde o nikterak významnou část zisků z placení dálničních známek.

Pokud na tomto postupu bude širší shoda, mohli by řidiči už od příštího roku jezdit bez známky na dálnici tam, kde placená dálnice navazuje na silnici první třídy a není možné se jí vyhnout. Jde například o D1 u Brna po nájezdu z I/50 ve směru od Slavkova, I/23 od Rosic, nebo dálnici D3 v Táboře, která funguje jako obchvat čtvrtí Čekanice a Měšice a zároveň i jako spojka mezi silnicemi I/19.

Správný krok

Podle Dolínka je logické, aby mezi takové úseky patřil i Pražský okruh. „I když počet řidičů, kteří kvůli dálniční známce využívají místo Pražského okruhu jiné komunikace, není podle odhadů dramatický, považuji to za správný krok. Každé auto, které pojede po okruhu místo vnitřní Prahou, dopravě i ovzduší ve městě uleví," tvrdí.

Praha se v minulosti několikrát pokusila o vyjmutí vnějšího okruhu ze zpoplatněných úseků. U ministerstva ovšem nikdy neuspěla. „Za pokus to rozhodně stojí, předložím panu ministrovi své argumenty a pokusím se ho přesvědčit," doplnil náměstek.

Autor: ČTK

21.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Ilustrační foto.
1

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

AKTUALIZOVÁNO

Ultimátum taxikářů vypršelo. Na příští týden chystají protestní jízdu

V pátek odpoledne vypršelo ultimátum, které dali pražští taxikáři primátorce Adrianě Krnáčové. Požadují regulaci služby Uber a narovnání podmínek klasické taxislužby a Uberu. Primátorka ultimátu nevyhověla. Proto se plánují další protesty. Podle informací ČTK chystají taxikáři příští týden protestní jízdu Prahou. 

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení