Problematická silniční stavba se po řadě odkladů otevřela vloni v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Kvůli Blance se v minulosti odehrály dvě arbitráže, se stavební společností Metrostav o miliardové částky, s firmou IDS o stovky milionů.

V obou případech soud firmám vyhověl. A schyluje se k dalším arbitrážím o milionové částky s menšími dodavateli. Firmy argumentují tím, že se jim zvýšily náklady s ohledem na průtahy kolem dokončení tunelu.

Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 tisíc aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut. Praha chystá pokračování v trase Povltavské ulice.

Čtěte také: Bezedná Blanka i v roce spolyká více než miliardu korun