VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha a správce stavby zatím nemají dohodu ohledně tunelu Blanka

Praha - Praha a firma Inženýring dopravních staveb (IDS), která je správcem stavby tunelu Blanka, zatím nemají dohodu ohledně nezaplacených faktur. V rozhovoru to ve středu řekl mediální zástupce firmy Pavel Kočiš.

21.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

Město sice nedávno rozhodlo o arbitráži. Podle Kočiše se ale zatím žádná jednání neuskutečnila. IDS hodlá počkat do konce měsíce. Poté zváží odchod ze stavby. Město už dřív ale uvedlo, že bez IDS nebude možné Blanku za 36 miliard dokončit. Otevřít se přitom má v září.

Praha už několik měsíců firmě IDS neplatí za faktury. IDS chce víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a jí narůstají náklady. Podle dostupných informací za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Do dokončení Blanky by jí Praha měla zaplatit ještě 196 milionů, včetně 145 milionů, o které ji IDS žalovala v lednu.

Arbitráž se zdá nejrychlejším řešením

Praha nedávno rozhodla o tom, že půjde s IDS do arbitráže. Soudí, že to bude nejrychlejší cesta k řešení problémů. „Dosud jsme ale nedostali od města jedinou informaci. Zatím nás nikdo neoslovil," tvrdí Kočiš. IDS je ochotna čekat do 31. května. „Neříkáme, že ze stavby hned odejdeme, ale může se stát, že budeme muset přistoupit ke krajnímu řešení," doplnil.

Arbitráž vede Praha i se stavební firmou Metrostav. Důvodem byly stejně jako u IDS především neproplacené faktury. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Arbitři nedávno rozhodli, že Metrostav musí loni přerušenou stavbu dokončit do pěti měsíců. Praha má zaplatit přes čtyři miliardy.

Role IDS na stavbě

IDS působí na stavbě Blanky jako stavební dozor, který mimo jiné v minulosti kontroloval problematické faktury za provedené práce. Z právní analýzy, kterou si už dřív nechala Praha vypracovat od společnosti White&Case, mimo jiné vyplynulo, že smlouva firmu IDS dostatečně nemotivuje, aby dohlížela na nezdražování stavby a na včasné dokončení díla.

Firma má totiž dostávat odměny podle ceny stavby, která se ovšem v průběhu let zvýšila o několik miliard, uvádí analýza. Firma, o níž média mluví v souvislosti s napojením na pražské politiky z TOP 09, to odmítá.

IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola, za kterou Praha zaplatí zhruba 22,5 miliardy. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi.

Autor: ČTK

21.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační foto.

Praha 12 neschválila rozpočet se schodkem 162 milionů korun

Peníze. Ilustrační foto.

Praha letos rozdělí 18 milionů korun na výměnu vytápění

Letečtí záchranáři v Praze a středu Čech řešili loni 550 případů

Praha - Letečtí záchranáři v Praze a Středočeském kraji řešili loni 550 případů. Většinou vrtulník přepravoval pacienty z kraje do nemocnic v hlavním městě, řekl vedoucí lékař operačního střediska pražských záchranářů Ondřej Franěk. Letecká záchranná služba působí v Praze od roku 1987, zajišťuje ji Letecká služba Policie ČR.

Kulaťák opět stojí. Na jak dlouho tentokrát?

Praha - Jedno z nejproblematičtějších míst metropole - Vítězné náměstí, opět trpí pod náporem aut. Situaci totiž zhoršilo několik uzavírek.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Před 115 lety se narodil kapelník Jaromír Vejvoda, autor polky Škoda lásky

Praha - Na Zbraslavi se v rodině s velkou hudební tradicí narodil před 115 lety, 28. března 1902, Jaromír Vejvoda, kterého proslavila zejména polka Škoda lásky. Refrén Vejvodovy nejslavnější písně, kterou složil v roce 1927 jako Modřanskou polku a od dva roky později ji překomponoval do dnešní podoby, znají lidé po celém světě. Českého textu se dočkala až v polovině 30. let, jeho autorem byl Vašek Zeman.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies