Dělat závěry několik dní po otevření stavby je podle Kolínské předčasné. „Na hodnocení je zatím čas. Z prvních dnů ostrého provozu není možné vyvozovat konečné závěry," uvedla místostarostka.

Největší problémy s provozem měly od víkendu Vypich, Svatovítská ulice, ulice Jugoslávských partyzánů a Vítězné náměstí. „Tato místa nápor aut nezvládají," upozornila Kolínská. Částečným řešením by podle ní bylo propojení Svatovítské a Evropské ulice. Obchvat by měl vést kolem železnice a areálu kasáren, v Gymnasijní ulici vedle hotelu Diplomat by ústil na Evropskou ulici.

Diskutuje se o vhodné kapacitě obchvatu a počtu jízdních pruhů. „Intenzivně pracujeme na přípravě projektové dokumentace," uvedla. Samotná stavba by podle jejího odhadu mohla začít v roce 2018.

Jak budou konkrétní dopravní opatření v Praze 6 vypadat a kdy by mohly být realizovány, není jasné. „Provoz musíme sledovat a počkat, až si doprava takříkajíc ´sedne´. Sejdu se se starostou Prahy 6 a následná opatření budeme řešit společně," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Kdy konkrétně se schůzka se starostou Prahy 6 Ondřejem Kolářem (TOP 09) uskuteční, Dolínek neřekl.

Klidová zóna v Karmelitské ulici

Dolínek se v úterý zúčastnil i zasedání rady Prahy 1. Tam radní seznámil s aktuální situací. „Byla to informativní schůzka, kdy jsme panu náměstku řekli, jak chceme nadále postupovat, konkrétní usnesení jsme ale nepřijali," řekl radní Prahy 1 Richard Bureš (ODS). Praha 1 chce v první fázi úprav omezit provoz ve Vítězné ulici a z Karmelitské udělat klidovou zónu, kudy budou moci řidiči projíždět maximální rychlostí 20 km/h.

Pražská policie podle mluvčího Tomáše Hulana zatím nemusela řešit žádný problém týkající se Blanky a v jejím okolí, a to ani v Praze 6. „Oproti pondělí je situace klidnější, nezaznamenali jsme žádnou mimořádnou událost," řekl dopoledne . Pondělí byl první pracovní den, kdy mohli řidiči tunelový komplex využívat. Mnozí motoristé se podle policistů a dopravních dispečerů teprve v tunelu a nájezdech učili orientovat a hledat nová spojení po metropoli.

Zatímco zprovoznění tunelu, jímž zatím každou hodinu projede zhruba 1500 vozidel, přineslo problémy hlavně Dejvicím, bez kolon byly magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách.

Šestikilometrový tunelový komplex Blanka se řidičům otevřel v sobotu po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.

Praha očekává, že v nejbližších týdnech projede Blankou denně na 50 tisíc vozidel, v budoucnu by to mělo být až 80 tisíc aut. Strana zelených a neziskové organizace dlouhodobě kritizují magistrát za to, že chybí návazná dopravní opatření.