VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha 6 požaduje po městě stavbu terminálu a P+R na Veleslavíně

Praha - Radnice Prahy 6 požaduje po vedení města vybudování autobusového terminálu a parkoviště u stanice metra A Nádraží Veleslavín. Také žádá modernizaci železniční tratě Praha - Kladno. Sdělil to mluvčí Prahy 6 Martin Churavý. Na mimořádném jednání se na požadavcích usnesli radní městské části.

26.1.2016
SDÍLEJ:

Plán nového terminálu ve Veleslavíně.Foto: ČSAD MHD Kladno

Stanice Nádraží Veleslavín byla zprovozněna loni v rámci prodloužení trasy metra A do Motola. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) má Praha 6 stejný cíl jako on.

Radní v pondělí odsouhlasili dokument zabývající se vlivy prodloužení trasy A metra. V rámci jednání se pak usnesli na výše zmíněných požadavcích. Pokud autobusový terminál nevznikne, hrozí podle radnice, že z Vítězného náměstí nezmizí meziměstské autobusy, a bude tak docházet k duplicitním jízdám jednotlivých autobusů a metra.

Radnice rovněž požaduje stavbu nového parkovacího domu s minimálně 200 parkovacími místy. „Praha 6 opakovaně zdůrazňuje, že absence parkoviště typu P+R v celé severozápadní části Prahy velmi negativně ovlivňuje dopravní situaci v prostoru širšího centra Prahy 6. Je proto nanejvýš žádoucí, aby byla urychleně připravena a zprovozněna záchytná parkoviště tohoto typu," uvedl starosta Ondřej Kolář.

Dolínek uvedl, že cíl radnice je stejný, jako jeho. „Praha 6 požaduje to samé, co já. Jednám od začátku nástupu do pozice radního pouze o zahloubené variantě, která předpokládá vytvoření parkovacích míst P+R a úpravu autobusového terminálu. Je třeba připravit efektivní a ekonomicky únosné řešení, abychom mohli žádat o spolufinancování z EU," uvedl.

Z Dlouhé míle sešlo

Parkoviště P+R i autobusový terminál měly původně vzniknout na Dlouhé míli, kam mělo vést i metro. Linka však byla nakonec ukončena v Motole. Právě na Veleslavín se pak měly obě plánované stavby přesunout. Ke stanici nyní mohou zajíždět pouze autobusy, pro auta parkování vyřešeno není.

Představitelé městské části současně po vedení metropole požadují také přednostně vyřešit opožděnou modernizaci železnice Praha - Kladno. Modernizace měla být původně dokončena před otevřením metra do Motola.

Prodloužený úsek metra A z Dejvické do Motola byl otevřen v dubnu loňského roku. Výstavba čtyř stanic vyšla na asi 20 miliard korun.

Čtěte také: Nejvytíženější stanice nového metra A je Nádraží Veleslavín

Autor: ČTK

26.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Roman Sklenák.

Šéf poslanců ČSSD: Kvůli Babišovi by se měla sejít koaliční rada

Ilustrační foto

Hnojte popelem

Nová cyklostezka spojí Prahu s letištěm i krajem

Pražští cyklisté se už dnes prohánějí do Kralup či k Labi. Brzy pro ně bude jednodušší dostat se i na západ. Okolo ruzyňského letiště totiž povede nová cyklostezka. Jednou by milovníci kol mohli dojet až do Kladna.

AKTUALIZOVÁNO

Vytékající voda uzavřela stanici metra Malostranská

Praha – Překvapeni zůstali cestující v centru Prahy, když hodinu před polednem i v hodinách následujících nečekaně narazili na zavřené dveře stanice metra Malostranská. Soupravy na zelené trase A se přitom nezastavily – pouze touto stanicí projížděly bez zastávky. Tentokrát nebyl na vině nález podezřelého zavazadla, k němuž se nikdo nehlásí, což leckoho napadne jako nejpravděpodobnější varianta. Problém přinesla technická závada.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Zoo Praha si připisuje další chovatelský úspěch. Orlí pár se stará o trojčata

Praha - Zoo Praha se může pochlubit dalším významným chovatelským úspěchem. V současné době se zde daří odchovávat na hnízdě pod rodiči tři mláďata orla východního. Je to vůbec poprvé, kdy je známo, že se tento druh orlů chovaných v lidské péči stará o trojčata. Návštěvníci mohou mláďata s rodiči vidět ve voliéře ve spodní části zoo.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies