VYBERTE SI REGION

Praha 6 požaduje po městě stavbu terminálu a P+R na Veleslavíně

Praha - Radnice Prahy 6 požaduje po vedení města vybudování autobusového terminálu a parkoviště u stanice metra A Nádraží Veleslavín. Také žádá modernizaci železniční tratě Praha - Kladno. Sdělil to mluvčí Prahy 6 Martin Churavý. Na mimořádném jednání se na požadavcích usnesli radní městské části.

26.1.2016
SDÍLEJ:

Plán nového terminálu ve Veleslavíně.Foto: ČSAD MHD Kladno

Stanice Nádraží Veleslavín byla zprovozněna loni v rámci prodloužení trasy metra A do Motola. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) má Praha 6 stejný cíl jako on.

Radní v pondělí odsouhlasili dokument zabývající se vlivy prodloužení trasy A metra. V rámci jednání se pak usnesli na výše zmíněných požadavcích. Pokud autobusový terminál nevznikne, hrozí podle radnice, že z Vítězného náměstí nezmizí meziměstské autobusy, a bude tak docházet k duplicitním jízdám jednotlivých autobusů a metra.

Radnice rovněž požaduje stavbu nového parkovacího domu s minimálně 200 parkovacími místy. „Praha 6 opakovaně zdůrazňuje, že absence parkoviště typu P+R v celé severozápadní části Prahy velmi negativně ovlivňuje dopravní situaci v prostoru širšího centra Prahy 6. Je proto nanejvýš žádoucí, aby byla urychleně připravena a zprovozněna záchytná parkoviště tohoto typu," uvedl starosta Ondřej Kolář.

Dolínek uvedl, že cíl radnice je stejný, jako jeho. „Praha 6 požaduje to samé, co já. Jednám od začátku nástupu do pozice radního pouze o zahloubené variantě, která předpokládá vytvoření parkovacích míst P+R a úpravu autobusového terminálu. Je třeba připravit efektivní a ekonomicky únosné řešení, abychom mohli žádat o spolufinancování z EU," uvedl.

Z Dlouhé míle sešlo

Parkoviště P+R i autobusový terminál měly původně vzniknout na Dlouhé míli, kam mělo vést i metro. Linka však byla nakonec ukončena v Motole. Právě na Veleslavín se pak měly obě plánované stavby přesunout. Ke stanici nyní mohou zajíždět pouze autobusy, pro auta parkování vyřešeno není.

Představitelé městské části současně po vedení metropole požadují také přednostně vyřešit opožděnou modernizaci železnice Praha - Kladno. Modernizace měla být původně dokončena před otevřením metra do Motola.

Prodloužený úsek metra A z Dejvické do Motola byl otevřen v dubnu loňského roku. Výstavba čtyř stanic vyšla na asi 20 miliard korun.

Čtěte také: Nejvytíženější stanice nového metra A je Nádraží Veleslavín

Autor: ČTK

26.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Václav Aulický.

Václav Aulický: Jaká místa mám v Praze rád

Ilustrační foto.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Rozhlasový reportážní pořad zve do míst spjatých s Karlem Čapkem

Praha - Do vily bratří Čapků na pražských Vinohradech spjaté se životem slavného dramatika zavádí od začátku ledna pořad Českého rozhlasu (ČRo) Dvojka s názvem Na návštěvě u Karla Čapka. Jeho autor Ondřej Kepka v něm zve své hosty přímo do míst, kde žil a tvořil Čapek. Novináře o tom ve čtvrtek za ČRo informoval Jakub Hritz.

Praha 3 není na provozování farmářských trhů připravená, tvrdí opozice

Praha - Firma Správa zbytkového majetku, kterou zřizuje Praha 3, není podle opozičního uskupení Žižkov (nejen) sobě na provozování farmářských trhů připravená. Ve čtvrteční tiskové zprávě informovalo, že preferuje prodloužení smlouvy s bývalým pořadatelem i na letošní rok a vypsání nového výběrového řízení na čtyři roky. Radnice to ale odmítá, podle ní to není transparentní řešení.

Pražské letiště loni odbavilo přes 13 milionů cestujících

Praha - Pražské Letiště Václava Havla vloni odbavilo 13 074 517 cestujících, což v meziročním srovnání představuje o 8,7 procenta více. Za vyšším počtem stojí mimo jiné rostoucí provoz velkých dopravních letadel, která létají více obsazena. Ještě více stoupl počet cestujících, kteří v Praze cestu začínají nebo končí. Takzvaných lokálních cestujících přibylo o 9,7 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies