Obchvat by auta přijíždějící z tunelu odvedl na Evropskou přímo bez nutnosti zajíždět na Vítězné náměstí. Plánovaná trasa vede podél železnice po okraji pozemku kasáren. Podle dokumentu by novou komunikaci mohlo využívat až 26 tisíc aut denně.

Radnice se potýká s velkým množstvím stížností

„V současné situaci vzhledem k nedokončenému Silničnímu okruhu kolem Prahy požadujeme urychlenou realizaci stavby," píše městská část v dokumentu. Radnice se potýká s velkým množstvím stížností obyvatel, kterým nárůst dopravy kolem jejich domů vadí. Po dokončení obchvatu počítá až se sedmdesátiprocentním poklesem dopravy v ulici Generála Píky a asi dvacetiprocentním snížením v ulicích Na Ořechovce a Pevnostní.

Magistrát minulý týden rozhodl, že stavba bude muset být posuzovaná podle zákona i posuzování vlivů na životní prostředí. Bude potřeba zpracovat dopravní studii podle současného stavu, zvážit vliv stavby na hluk v oblasti ulic Generála Píky a Buštěhradská. Odůvodnit je také třeba požadované kácení stromů.

Tunelový komplex Blanka se otevřel loni v září 

Magistrát už spojnici vedoucí z Evropské na Svatovítskou posuzoval v roce 2007. Tehdy se ale počítalo se silnicí se čtyřmi jízdními pruhy. Radnice Prahy 6 žádala její zúžení na dva, proto úřad územní řízení zastavil. Nové zahájí po skončení posuzování vlivu na životní prostředí, jehož součástí budou i hluková nebo dopravní studie.

Tunelový komplex Blanka se po řadě odkladů otevřel loni v září. Jeho nejvytíženější částí pod ulicí Milady Horákové, která ústí právě na Prašném mostě, jezdí až 85 tisíc aut denně. V Praze 6 se po jeho otevření zhoršila dopravní situace na Vítězném náměstí a v navazujících ulicích. Situaci v posledních měsících komplikuje ještě uzavírka Korunovační, kde se opravuje most přes železnici.