Budova nákladového nádraží je od roku 2013 památkově chráněná. „Jejím vlastníkem jsou České dráhy. Společně s firmou Sekyra Group vytvořily společnost Žižkov Station Development, která chce na okolních pozemcích stavět."

Čtěte také: Studie nákladového nádraží má zahrnout i okolní území

Stavět není možné, dokud nebude dokončen okruh

„Jestliže tam bude kulturní funkce umožněna, mohou ji koupit od developera některé kulturní instituce," řekla starostka.Opravy objektu s 80 tisíc metry čtvrtečními odhaduje starostka na dvě až tři miliardy korun. Změna územního plánu, která umožní zastavení okolních pozemků, podle ní může zatím počkat.

„Stavět stejně není možné, dokud nebude dokončený silniční okruh," dodala. Hlavní město minulý týden pověřilo institut plánování a rozvoje (IPR), aby zpracoval studii pro oblast nákladového nádraží, radnice chce zahrnout i širší okolí.

Celý areál má asi 50 hektarů 

Studie má nastínit urbanistické a dopravní řešení území včetně veřejných prostranství. Zabývat by se měla i funkcionalistickou nádražní budovou a jejím využitím. Celý areál má asi 50 hektarů. Osmnáct hektarů v severní části podél Malešické ulice vlastní firma Central Group, jižní u Olšanských hřbitovů vlastní České dráhy a stavět tam plánuje Žižkov Station Develomplent.".