„Vedení radnice tak rozhodlo na základě požadavků občanů a z důvodu zahlcení Prahy 11 reklamními poutači, které navíc ruší pozornost řidičů," uvedl starosta Jiří Štyler (Hnutí pro Prahu 11).

Smluvy neprodluží

Smlouvy na pronájem pozemků, které končí k 31. prosinci letošního roku již nebude městská část prodlužovat a majitelé reklamních zařízení je budou muset následně odstranit. Nyní se to týká nosičů například v Hájích nebo Chodově. Smlouvy platné po roce 2016 zaniknou po uplynutím doby nájmu a také ony nebudou prodlouženy. „Zachovány zůstanou pouze reklamní zařízení umístěná na lávkách a plakátovací plochy," uvedl starosta.

Regulace reklamy

Regulaci reklamy řeší rovněž hlavní město, které chystá novou koncepci umisťování reklam v ulicích. Koncepce dosud nebyla schválena. Podle dostupných informací by ale měla regulace reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení platit od 1. ledna 2017, od kdy bude město na nájem ploch vypisovat výběrová řízení.

Čtěte také: Vypovězení smlouvy s JCDecaux by bylo pro Prahu rizikové, tvrdí analýza