Tramvajová smyčka by měla vzniknout u křížení ulic Švehlova a Ždánická, tedy pod mostem Jižní spojky. Končily by tam spoje, které se nyní otáčí na smyčce Radošovická. Ta by zůstala pro noční spoje.

Vzniknou dvě nové zastávky

„Počítáme s tím, že na tramvajové zastávce na Zahradním Městě by stavěly všechny spoje, ale otáčely by se jen ty mimo špičku. Jsme přesvědčeni, že z důvodu hustého automobilového provozu, ale i vytíženosti spojů v ranní i odpolední špičce by tramvaje měly v těchto hodinách jezdit až do Hostivaře," uvedl radní do dopravu Martin Hejl (ODS).

Strašnicemi povede drážní promenáda

Plány jsou součástí přestavby železniční trati z Hostivaře na hlavní nádraží. Počítá se se vznikem dvou nových zastávek, kromě Zahradního Města přibude Praha-Eden. Trať v současném vedení včetně nádraží Strašnice by podle Hejla měla být zrušená. Po její trase má vést takzvaná drážní promenáda.

„Po odstranění kolejí počítáme se vznikem zpevněné cesty pro chodce, cyklisty nebo bruslaře, která by se stala strašnickou odpočinkovou zónou a zároveň zachovávala původní železniční prvky, jako jsou stará návěstidla," dodal Hejl.

Plánují se nové trati

Dopravní podnik kromě smyčky v Praze 10 plánuje například stavbu nové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina, prodloužení trati z Barrandova přes Holyni ke Slivenci, z Modřan do Libuše nebo ze Spořilova na Háje. Mluví se rovněž o stavbě trati do Suchdola. Nová tramvajová smyčka by mohla vzniknout také v Troji.

Čtěte také: Kraj zažádá o půl miliardovou státní dotaci pro železnice