VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha 1 chce zmírnit dopravu přes Újezd. Plán se nelíbí radnici pětky

Praha - V souvislosti s chystanou rekonstrukcí tramvajové trati na mostu Legií by Praha 1 ráda rozšířila chodníky ve Vítězné ulici a omezila tam průjezd automobilů. To se nelíbí Praze 5, podle které by to vedlo k většímu provozu na jejím území.

4.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Vítězná ulice tvoří hranici mezi Smíchovem a Malou Stranou. Její severní strana tak spadá pod Prahu 1 a jižní pod Prahu 5. Právě z toho důvodu v poslední době vznikly mezi oběma městskými částmi spory.

Radnice jedničky by totiž ráda zklidnila v ulici dopravu, Praha 5 se však obává, že by to vedlo k jejímu přesměrování do rezidenční zástavby na Smíchově.

Podle místostarosty Prahy 1 Richarda Bureše si Vítězná v úseku od vyústění Zborovské ulice k začátku mostu Legií zaslouží, aby byla příjemnější pro chodce. Rád by proto v části ulice rozšířil chodníky až k tramvajové trati a zavedl smíšený provoz, kdy by auta musela jezdit za tramvajemi.

Pětka je proti

„Před otevřením tunelu Blanka se začalo mluvit o omezování provozu na Malé Straně. Regulace značkami je nevhodná, protože to potom vypadá jako pěší zóna na Václavském náměstí, která nefunguje," vysvětlil Bureš s tím, že by bylo vhodné úpravy ulice spojit s opravou tramvajové trati, kterou plánuje dopravní podnik.

To potvrdil i náměstek primátorky Petr Dolínek, který s plánem jedničky souhlasí. „Investice připravujeme tak, aby byly zkoordinované," sdělil. Plán se však nezdá páté městské části. Tam se nedávno změnilo vedení radnice, kritika Burešova plánu však přetrvala.

Podle zastupitele pětky Petra Hnyka, který měl jako radní donedávna na starosti dopravu, není schůdné omezení průjezdnosti újezdské křižovatky bez omezení počtu aut, přijíždějících z Prahy 1 na Smíchov.

Složitá jednání

„Doprava by se přesunula do okolních rezidenčních oblastí. Jsme ochotni o tom diskutovat v případě, že by došlo ke zklidnění Smetanova nábřeží a na most Legií by tak přijíždělo méně automobilů," uvedl.

Podobný názor má i nový gesční radní pětky Tomáš Homola. „Je to technicky a z dopravního hlediska nevhodně řešení," komentoval návrh Prahy 1.

Strany tak pravděpodobně čekají složitá jednání. „Teď je důležité se o tom bavit a domluvit se dříve, než dopravní podnik spustí rekonstrukci," zakončil Bureš.

Čtěte také: Vedení Prahy vadí nadbytek aut a znečištěné ovzduší. Spustilo web

Autor: Petr Schreib

4.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Cyklostezka. Ilustrační foto.

Nová cyklostezka spojí Prahu s letištěm i krajem

Stanice metra Malostranská.
AKTUALIZOVÁNO

Vytékající voda uzavřela stanici metra Malostranská

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Zoo Praha si připisuje další chovatelský úspěch. Orlí pár se stará o trojčata

Praha - Zoo Praha se může pochlubit dalším významným chovatelským úspěchem. V současné době se zde daří odchovávat na hnízdě pod rodiči tři mláďata orla východního. Je to vůbec poprvé, kdy je známo, že se tento druh orlů chovaných v lidské péči stará o trojčata. Návštěvníci mohou mláďata s rodiči vidět ve voliéře ve spodní části zoo.

OBRAZEM: Před sídlem ČEZ protestovali demonstranti v plavkách a v bazénku

Praha - Demonstranti v plavkách protestovali 27. dubna v Praze před sídlem energetické společnosti ČEZ proti prodeji hnědouhelné elektrárny Počerady. Dozorčí rada ČEZ má rozhodnout o případném prodeji elektrárny společnosti Vršanská uhelná ze skupiny Czech Coal finančníka Pavla Tykače.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies