VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha 1 chce zmírnit dopravu přes Újezd. Plán se nelíbí radnici pětky

Praha - V souvislosti s chystanou rekonstrukcí tramvajové trati na mostu Legií by Praha 1 ráda rozšířila chodníky ve Vítězné ulici a omezila tam průjezd automobilů. To se nelíbí Praze 5, podle které by to vedlo k většímu provozu na jejím území.

4.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Vítězná ulice tvoří hranici mezi Smíchovem a Malou Stranou. Její severní strana tak spadá pod Prahu 1 a jižní pod Prahu 5. Právě z toho důvodu v poslední době vznikly mezi oběma městskými částmi spory.

Radnice jedničky by totiž ráda zklidnila v ulici dopravu, Praha 5 se však obává, že by to vedlo k jejímu přesměrování do rezidenční zástavby na Smíchově.

Podle místostarosty Prahy 1 Richarda Bureše si Vítězná v úseku od vyústění Zborovské ulice k začátku mostu Legií zaslouží, aby byla příjemnější pro chodce. Rád by proto v části ulice rozšířil chodníky až k tramvajové trati a zavedl smíšený provoz, kdy by auta musela jezdit za tramvajemi.

Pětka je proti

„Před otevřením tunelu Blanka se začalo mluvit o omezování provozu na Malé Straně. Regulace značkami je nevhodná, protože to potom vypadá jako pěší zóna na Václavském náměstí, která nefunguje," vysvětlil Bureš s tím, že by bylo vhodné úpravy ulice spojit s opravou tramvajové trati, kterou plánuje dopravní podnik.

To potvrdil i náměstek primátorky Petr Dolínek, který s plánem jedničky souhlasí. „Investice připravujeme tak, aby byly zkoordinované," sdělil. Plán se však nezdá páté městské části. Tam se nedávno změnilo vedení radnice, kritika Burešova plánu však přetrvala.

Podle zastupitele pětky Petra Hnyka, který měl jako radní donedávna na starosti dopravu, není schůdné omezení průjezdnosti újezdské křižovatky bez omezení počtu aut, přijíždějících z Prahy 1 na Smíchov.

Složitá jednání

„Doprava by se přesunula do okolních rezidenčních oblastí. Jsme ochotni o tom diskutovat v případě, že by došlo ke zklidnění Smetanova nábřeží a na most Legií by tak přijíždělo méně automobilů," uvedl.

Podobný názor má i nový gesční radní pětky Tomáš Homola. „Je to technicky a z dopravního hlediska nevhodně řešení," komentoval návrh Prahy 1.

Strany tak pravděpodobně čekají složitá jednání. „Teď je důležité se o tom bavit a domluvit se dříve, než dopravní podnik spustí rekonstrukci," zakončil Bureš.

Čtěte také: Vedení Prahy vadí nadbytek aut a znečištěné ovzduší. Spustilo web

Autor: Petr Schreib

4.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Indický film vznikal v Praze
DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil 26. května v Praze na tiskové konferenci.
17

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení