Podle zdejšího obyvatele a ředitele obecně prospěšné společnosti Acta non verba (AVN) Vojtěcha Razimy však stavba nesplňuje patřičné náležitosti a to dokonce z vůle radnice Prahy 15. Razima připomíná, že každému stavebnímu povolení musí předcházet územní rozhodnutí. V něm jsou uvedeny základní parametry, které musí stavba splňovat. Podle zjištění Deníku bylo v případě autobazaru takovou podmínkou osázení plochy přesahující 2000 metrů čtverečních zelení. Jenže žádná zeleň se tu dosud neobjevila.

Na dotaz, proč autobazar nesplňuje toto povinné kritérium, odpověděla vedoucí odboru výstavby v Praze 15 Jitka Lazarčíková pozoruhodně. „Dle sdělení Odboru životního prostředí Prahy 15 by bylo kontraproduktivní a zcela v rozporu se zájmy ochrany přírody vysadit trvalou zeleň přímo na místě dočasné stavby,“ vysvětlila Lazarčíková s poukazem na to, že by se po případném odstranění stavby zřejmě musela vysázená zeleň opět zlikvidovat. Toto vysvětlení se ale zástupci místních obyvatel rozhodně nezamlouvá. „Tvrzení, že vysadit zeleň je proti zájmům ochrany přírody je absurdní. Nerespektuje ani zákon, ani zdravý rozum,“ zlobí se Razima. Nevěří totiž především v dočasnost stavby. Podle něj zde byla použita klasická salámová metoda.

„Stavba je v takovém případě ohlášena jako dočasná. Je to mnohem snazší. Po pár letech pak může být povolena jako trvalá,“ dodává Razima. Dokladem je zřejmě fakt, že ačkoliv se autobazar nachází v obytné zóně, obyvatelé okolních domů byli vyloučeni z řízení o povolení stavby.

Následovaly stížnosti, audit na úřadě, žaloba i policejní šetření. Záležitost přezkoumal i stávající starosta Prahy 15 Pavel Klega (ODS). Podle jeho vyjádření z 11. 3. letošního roku se úředníci městské části nedopustili ničeho protizákonného.

Čtěte také: Úředníci pomohli zlegalizovat autobazar bez povolení