VYBERTE SI REGION

Praha 2 bude mít nové podzemní garáže

Nové Město - Ani nedávno zavedené zóny placeného stání totiž nevyřešily problém nedostatku parkovacích míst.

10.6.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií
STÁLE MÁLO. PO zavedení zón se situace s parkováním v Praze 2 zlepšila, stále je ale více registrovaných aut než parkovacích stání./Ilustrační foto

STÁLE MÁLO. PO zavedení zón se situace s parkováním v Praze 2 zlepšila, stále je ale více registrovaných aut než parkovacích stání./Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Grzergorz Klatka

Vystoupení břišních tanečnic, dětí z mateřské školky i diskuse s lidmi z radnice, takový byl program včerejšího Dne s Deníkem v Praze 2. Slunné odpoledne s letními teplotami přilákalo na Palackého náměstí zhruba stovku návštěvníků.

Největší úspěch sklidilo vystoupení tanečnic orientálních tanců z Domu dětí a mládeže Prahy 6, kterému nadšeně tleskali domácí i zahraniční návštěvníci. „Takový tanec by nepředvedly ani Arabky, v Praze máte talentované tanečnice,“ chválil umění mladých břišních tanečnic v orientálních šatech turista z Itálie. „Jsou lepší než u nás v Miláně,“ rozplýval se jeho kolega.

Problém jménem magistrála

Místní obyvatele kromě kulturních vystoupení zajímala také diskuse o aktuálních problémech Prahy 2 se zástupci radnice druhé městské části. Lidi z Vinohrad a okolí nejvíce trápí hluk a špatný vzduch ze severojižní magistrály, která velmi negativně ovlivňuje život v okolí Legerovy a Sokolské ulice.

„Ovzduší je tu otřesné, doufám, že se podaří uklidit magistrálu pod zem co nejdříve,“ postěžoval si Deníku Václav Černý, který žije v Rumunské ulici poblíž rušné dopravní tepny. Vloni Český hydrometeorologický ústav naměřil v Legerově ulici 165násobné překročení emisních limitů. „Jsme nejmenší pražská městská část, a přesto přes naše území vedou dvě velmi rušné silnice,“ souhlasil s námitkami obyvatel zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek.

Tunel nebo semafory

Plány na zahloubení magistrály ovšem spadají výlučně do kompetence města. Pražská radnice je ale podle zástupců Prahy 2 nakloněna spíše kratší variantě tunelu, který by situaci v Legerově a Sokolské ulici nezlepšil. „Je to utopie, i když moc pěkná. Zatím zpracováváme studii, chceme magistrát o výhodnosti tohoto řešení přesvědčit,“ popsal stav jednání o tunelu k Nuselskému mostu Vondrášek.

Praha 2 ale připravuje i další variantu, která by mohla situaci ve zmíněných ulicích zklidnit. „Chceme prosadit řešení, které počítá s instalací semaforů hned za konec Nuselského mostu. To by pomohlo ke zklidnění dopravy v ulicích Prahy 2,“ řekl občanům místostarosta Jiří Paluska.

I tento nápad ale zatím naráží na určitá úskalí a nebude jednoduché ho prosadit. „Má s tím problém Praha 4, na jejíž území by se mohly kolony přesunout,“ dodal Paluska. Na obou navrhovaných variantách chce druhá městská část pracovat a pokusit se získat hlavní město a Prahu 4 pro jejich realizaci.

Nekončící stesky

I další problém lidí z Prahy 2 souvisí s dopravou. Přestože již několik měsíců fungují v ulicích druhé městské části zóny placeného parkování, situace se podle některých Pražanů nijak nelepší. „Když chci zaparkovat v okolí náměstí Míru, kde pracuji, prakticky nemám šanci a musím jet až za hranice Prahy 10. Zavedení zón parkování hodně zhoršilo,“ žehral na zavedenou novinku Milan Pačes.

Prospěšnost zón ovšem místostarosta Paluska hájil. „Zlepšilo se parkování pro místní obyvatele, ne pro návštěvníky,“ připustil. Současně poukázal na to, že Praha 2 má 13 tisíc parkovacích míst a na jejím území je registrováno na 16 tisíc automobilů. „Když k tomu přičteme lidi, kteří k nám jezdí za prací, vyjde nám, že parkovacích míst bude vždycky málo,“ prohlásil.

Garáže na čtyřech místech

Alternativou je proto podle vedení Prahy 2 stavba podzemních garáží. Ty budou podle plánů vinohradské radnice stát hned na čtyřech nových místech.

„Jednak na Jiráskově náměstí, pak na Karlově náměstí za kostelem svatého Ignáce, na Tylově náměstí a nad náměstím Míru,“ vyjmenoval předpokládané lokality zástupce starostky. Radnice počítá s účastí soukromého investora při budování a provozování garáží, dodal.

Autor: Petr Kupec

10.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Lékař použil data pacientů pro senátní kampaň. Hrozí mu postih

Radmila Kleslová.

Případ odměn pro Kleslovou trestným činem nezavání

Před 140 lety se narodila první žena, která promovala v Karolinu

Praha - Zooložka Marie Zdenka Baborová, která se narodila před 140 lety, 17. ledna 1877, byla první ženou, které byl v červnu 1901 udělen doktorát filozofie na Karlo-Ferdinandově univerzitě (dnešní UK) v Praze. Bylo jí 24 let.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Před 50 lety zemřela spisovatelka Marie Majerová

Praha -  Po léta byla režimem prezentována jako neochvějně socialistická spisovatelka, což zejména po válce také byla. Marie Majerová, která zemřela před 50 lety, 16. ledna 1967, v nedožitých 85 letech, působila též jako novinářka bojující za práva žen, ale proslula i jako femme fatale avantgardních umělců. V mládí byla jejím krédem svoboda a volná láska, pak uvěřila v komunismus. Jako zotročující síly viděla kapitalistický systém i nerovnost pohlaví.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies