VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje za týden mění jízdní řády

Praha - Několik linek bude jezdit v kratších intervalech a posílí provoz, jinde se bude naopak omezovat. Změny mají pomoci nejvytíženějším oblastem. Linka 13 bude zrušena, ale nahradí ji tramvaj s číslem 4.

21.11.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Malá revoluce v tramvajové dopravě hlavního města se chystá na příští neděli. Cestující musejí počítat hned se třemi zásadními změnami. Tentokrát se však nejedná o uzavírky či omezení, ale o úpravy a posílení provozu, které by měli lidé ocenit pozitivně.

Jedná se například o zkrácení intervalů linky 17, či posílení dopravy do oblastí z Barrandova na I. P. Pavlova či z Palackého náměstí přes Anděl na Kotlářku. Naopak omezen bude provoz linky 25.

„Osobně mi udělá největší radost posílení tramvaje linky 17, která bude jezdit skoro pořád, jezdím s ní totiž každý den z Modřan do centra města,“ pochvaloval si Václav Břicháček.

Šestnáctka už nepojede do Braníku

Všechny změny začnou platit od příští neděle 29. listopadu. Třetí nejvytíženější linku v Praze číslo 10 posílí linka 16, a to díky jejich sblížení.
Linka 16 již nepojede do Braníka, ale z Palackého náměstí zamíří přes Anděl na Kotlářku a dále do sídliště Řepy.

„Touto úpravou chceme vyřešit přeplňování linky 10 v jejím nejzatíženějším úseku. Tím, že tramvaje 10 a 16 pojedou spolu ze Žižkova až do Řep, vytvoříme koordinovaný tah, jehož souhrnný interval bude rovný jedné páteřní tramvajové lince,“ vysvětlil důvody pro změnu Pavel Procházka, pověřený řízením organizace Ropid, která dopravu v Praze organizuje. Obě linky tak budou mít společný interval 4 minuty ve špičce a 7–8 minut o víkendu.

Pomůže to zejména lince 10 v úseku Anděl – Karlovo náměstí, který patří mezi nejvytíženější v celé Praze. S úpravou trasy linky 16 souvisí také přetrasování linky 4, která již nepojede na řepské sídliště, ale na Barrandov. Na trati v Plzeňské ulici jí nahradí právě linka 16.

Páteřní linka 17

Další novinkou je, že pod číslem 17 v úseku Výstaviště – Sídliště Modřany vyjede již třetí páteřní tramvajová linka, která bude ve všedních dnech ve špičkách jezdit každé 4 minuty a napodobí tak již existující páteřních linky 9 a 22.

ČTĚTE VÍCE: Tramvaj číslo 17 se stane třetí páteřní linkou

„Cílem je vytvořit alternativu vytížené lince C metra zejména pro spojení z jižní části metropole do okolí Národního divadla, Staroměstské a Strossmayerova náměstí,“ řekl dále Procházka.

Z Barrandova na I. P. Pavlova

Další významné zlepšení dopravní obslužnosti se týká barrandovského sídliště. Zdejší obyvatelé budou moci využít v ranním období nového přímého spojení s oblastí I. P. Pavlova a Vršovic linkou 4, která již nepojede na Kotlářku, ale přes Smíchovské nádraží na Barrandov a nahradí tak linku 13.

„Zároveň bude linka 20 vedena vždy v celé trase až na Barrandov, když dosud byla ukončena mimo přepravní špičky a o víkendu na Smíchovském nádraží,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Linky 12 a 20 jedou až na Malou Stranu ve společném úseku a budou tedy vzájemně koordinovány na společný interval 4 minuty ve špičkách všedního dne a 7–8 minut o víkendech. „Z přepravních průzkumů jednoznačně vychází, že nejvíce lidí z Barrandova jezdí právě linkou 12, proto jsme ji tímto způsobem posílili,“ konstatoval Martin Jareš, vedoucí odboru plánování Ropidu.

Linka 25 pojede méně, 13 je zrušena

Ne všechny linky ale posílí, z důvodu slabé přepravní poptávky v okrajových obdobích bude oslaben provoz linky 25 v úseku Palmovka – Vozovna Kobylisy, kde bude tato linka provozována pouze v pracovních dnech mezi 6. a 22. hodinou. Úplně zrušena bude linka číslo 13, kterou nahradí tramvaj 4. „Důležité je, že po všech provedených úpravách nijak nevzrostou náklady na provoz,“ doplnil Drápal.

Ten upozornil, že změn se připravovaly dlouhodobě ve spolupráci s městskými částmi i dopravním podnikem.

Čekání na Blanku

V plánu Ropidu jsou i další úpravy. „Vše ale bude souviset zejména se stavbou tunelového komplexu Blanka. K další stabilizaci tramvajové dopravy by mělo dojít v druhé polovině příštího roku, kdy by měl být obnoven provoz přes Hradčanskou,“ připomněl Filip Drápal.

Ten na závěr upozornil, že drobné změny ve vedení hromadné dopravy se připravují i na datum celostátní změny jízdních řádů v polovině prosince. „Budou to však spíše kosmetické úpravy, aby autobusy lépe navazovaly na příměstské vlaky a podobně,“ uzavřel.

Změny tramvajových linek platné od 29. listopadu:

4 – ve směru od Čechova náměstí z Anděla odkloněna přes Smíchovské nádraží a Hlubočepy do Sídliště Barrandov (provoz pouze v pracovní dny cca 6:00 – 20:00 hod.; v úseku Smíchovské nádraží – Sídliště Barrandov je v provozu pouze v ranní přepravní špičce pracovních dnů)
13 – zrušena (nahrazena linkou 4)
16 – ve směru od Spojovací z Palackého náměstí odkloněna přes Anděl, Kotlářku a Motol do Sídliště Řepy (v úseku Kotlářka – Sídliště Řepy je v provozu pouze v ranní přepravní špičce pracovních dnů)
17 – v úseku Levského – Výstaviště posílena (provozována v polovičním intervalu); v úseku Výstaviště – Sídliště Ďáblice v provozu pouze každý druhý spoj
20 – celodenně a celotýdenně prodloužena do Sídliště Barrandov
21 – zkrácena do trasy Nádraží Braník – Národní třída – Nádraží Braník
25 – v úseku Palmovka – Vozovna Kobylisy je v provozu pouze v pracovní dny cca 6:00 – 20:00 hod.

Autor: Lukáš Marek

21.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitel neziskové organizace Člověk v tísni Šimon Pánek poskytl 13. července v Praze rozhovor Deníku
10

Šimon Pánek: Svobodu a prosperitu nemáme navždy. Bojím se o ně

Ministerstvo zahraničních věcí. Ilustrační foto.

Ministerstvo znovu vyhlásilo konkurz na ředitele Českých center

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Sobotka bude bilancovat s ministrem kultury Hermanem

Premiér Bohuslav Sobotka bude příští týden pokračovat v bilančních schůzkách, na kterých hodnotí splněné závazky z programového prohlášení vlády. Po úvodním jednání s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou ho ve středu čeká v Národní knihovně setkání s ministrem kultury Danielem Hermanem.

Senát: kožešinové farmy zmizí do ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna 2019 beze změn. Období pro jejich likvidaci neprodloužil, nezvýšil ani výši kompenzace chovatelům, jak to část senátorů požadovala. Zákaz má přinést novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kterou dnes Senát přijal po dvouhodinové debatě. Normu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik hledá partnera pro úpravy tváře okolí stanic metra D

Praha – Maximalizace využití potenciálu rozvoje území navazujícího na stanice prvního provozního úseku budoucí trasy metra D. Poněkud krkolomně je pojmenován cíl vymyslet a připravit co nejlepší podobu nejbližšího okolí stanic budovaných v rámci první etapy výstavby budoucí nové linky metra – a následně plány také společně uskutečnit. K naplnění ve čtvrtek udělal pražský dopravní podnik konkrétní krok. Na základě čerstvého usnesení pražských radních vyhlásil soutěž na výběr strategického partnera do budoucího společného podniku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení