VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy

Praha -Hlavní nádraží, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní.

12.3.2008 1
SDÍLEJ:

POD ZEM. Nová stanice pro regionální dopravu pod Hlavním nádražím by mohla být moderním dopravním terminálem s přímou návazností na metro. Překážkou ale patrně budou extrémně vysoké náklady./Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Deník má k dispozici dokument, který podrobně popisuje podnět Prahy 1. Ta chce prosadit do připravovaného územního plánu, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, při čemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

Souhlas s výhradami

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v materiálu.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizace však může zhatit velká finanční náročnost.

Projekt za desítky miliardy korun

„Tento projekt železnice pod zemí je zajímavý, ale stálo by to desítky miliard korun. Železniční dopravu lze efektivně vést i na pražském povrchu,“ uvedl radní pro životní prostředí Petr Štěpánek. Dopravní odborník Petr Moos upřesnil, že nový kilometr železničního tunelu stojí až dvě miliardy.

Nové stanice, tunely a tratě

„Je to pouze podnět pro širokou diskusi veřejnosti i odborníků,“ sdělila ambice podnětu architektka Jaromíra Eismannová z odboru územního rozvoje Prahy 1.

České dráhy o návrhu vědí a líbí se jim. Jsou však k němu zároveň skeptické kvůli finanční náročnosti. „Došlo by k zrychlení a zkvalitnění dopravy v Praze. Na druhé straně musíme však být realisté. Stálo by to hodně miliard, musely by se budovat nové stanice, tunely a tratě,“ sdělil mluvčí dopravce Ondřej Kubala.

Autor: Jan Puci

12.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koncert Robbieho Williamse, Letňany, 19.8.2017
8

Showman Robbie Williams zaměstnal manželku, tatínka i snoubence

Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze i do Prahy

Praha - Kolem dvaceti kousků naservíruje v sobotu publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

/ VIDEO / Většina videí Prahy se zaměřuje na známá místa a pamětihodností, jako je Pražský hrad, Karlův most a Staroměstské náměstí. Ale na Prahu se dá dívat i jinak. Shodou okolností to teď ukazuje hned několik snímků.

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) příští týden absolvuje další dvě bilanční schůzky s ministry, při kterých v závěru volebního období rekapituluje splněné a nesplněné části vládního programového prohlášení. V pondělí bude jednat s ministrem pro lidská práva a legislativu Janem Chvojkou (ČSSD), v úterý s ministryní pro místní rozvoj Karlou Šlechtovou (za ANO). Sdělil to dnes tiskový odbor Úřadu vlády.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení