VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha 1 chce parkování přesunout pod zem

Praha -Nedostatek parkovacích míst v centru chce radnice Prahy 1 řešit vznikem rozlehlých podzemních parkovacích garáží.

16.3.2008
SDÍLEJ:

AUTA ZMIZÍ. Z povrchu Václavského náměstí by se v budoucnu měla všechna parkovací místa přesunout pod zem. V dolní polovině náměstí má vzniknout 160 a v horní 700 míst.Foto: Vít Šimánek

Podle informací Deníku se chystá do konce dubna navrhnout magistrátu, aby do nového územního plánu zahrnul pět lokalit, na kterých by v budoucnu mohly vzniknout podzemní garáže.

Auta mají podle plánů v budoucnu parkovat pod horní i spodní částí Václavského náměstí, pod Senovážným náměstím, pod ulicemi Hradební a Na Františku a také pod Klárovem.

„Budoucnost parkování v centru metropole vidíme pod zemí. Na parkovací domy tu je už příliš zastavěno a kapacita parkování v ulicích nestačí,“ sdělil Deníku starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Ačkoli chce Praha 1 prosadit lokality pro podzemní garáže do územního plánu naráz od roku 2010, jednotlivé projekty jsou v různé fázi úvah.

Kdo zaplatí garáže pod náměstím?

Nejblíže k realizaci jsou garáže Na Františku. Jejich vznik schválilo loni zastupitelstvo. Zatím není jasné, kdy výstavba začne. Realizace garáží pod Václavským náměstím závisí na tom, kdy proběhne rekonstrukce náměstí. V horní části by pod územím ohraničeném Opletalovou ulicí a magistrálou mohly v budoucnu vyrůst garáže pro 700 aut. Studie už je řadu let hotová, problém se dá očekávat s financováním.

Městu se podle dřívějších vyjádření svého vedení do investice přibližně 700 milionů moc nechce. Nabízí se kombinace veřejné a soukromé investice.

Ve spodní části náměstí se uvažuje podzemních parkovacích stání pro 160 aut pod bývalými tiskárnami Mír. Úvahy o parkování pod Klárovem a ulicí Hradební u Štefánikova mostu nejsou zatím příliš rozpracovány.

O Klárově a Hradební není shoda

Podle primátora Pavla Béma má Praha 1 se svými podněty šanci uspět, ale bude záležet vždy na konkrétních lokalitách. „Kapacitní podzemní garáže pravidelně zvyšují přepravní objemy v daném místě, ale přesto platí, že auta v Praze patří pod zem, ať ty co jedou nebo stojí,“ řekl Bém.

Zatím však není jasné, které podněty z Prahy 1 na magistrát odejdou. V úterý o nich bude jednat zastupitelstvo a opozici se některé návrhy nelíbí.

„Garáže na Klárově jsou nesmysl, protože hned naproti se nacházejí plně nevyužívané podzemní garáže po Palachovým náměstím. Garáže v Hradební zase vnímám jako zbytečné vzhledem k nedalekým velkokapacitním garážím po Palladiem a již schválené výstavbě garáží Na Františku,“ sdělila opoziční zastupitelka Kateřina Klasnová.

Autor: Jan Puci

16.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Indický film vznikal v Praze
DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) příští týden absolvuje další dvě bilanční schůzky s ministry, při kterých v závěru volebního období rekapituluje splněné a nesplněné části vládního programového prohlášení. V pondělí bude jednat s ministrem pro lidská práva a legislativu Janem Chvojkou (ČSSD), v úterý s ministryní pro místní rozvoj Karlou Šlechtovou (za ANO). Sdělil to dnes tiskový odbor Úřadu vlády.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení