VYBERTE SI REGION

Po Praze nejrychleji vlakem. Do Uhříněvsi za 20 minut

Praha /CESTUJEME VLAKEM 4. díl/– Je tu poslední díl seriálu o rychlém cestování vlakem po hlavním městě a okolí. Tentokrát se věnuje oblasti Strašnic a Uhříněvsi, kde bylo před časem v pracovních dnech konečně nasazeno několik moderních souprav City Elefant a postupně jich bude přibývat, až zcela vytlačí staré pantografy. A zamíříme také do Modřan.

30.5.2011
SDÍLEJ:

Osobní vlak CityElefant. Ilustrační fotoFoto: libor Běčák

Uhříněves je mimo jiné zajímavým přestupním uzlem. Dá se odsud cestovat autobusem například do oblasti nákupní zóny v Čestlicích nebo do oblasti Újezdu nad Lesy, Horních Počernic a Letňan.

Vlaky linky S9, které míří až do Benešova, jezdí ve špičkách v intervalu 15 minut, jindy každou půlhodinu. „Jízdní době z Uhříněvsi do centra Prahy (20 minut) nemůže konkurovat ani cesta autem v době klidného provozu,“ upozornil Filip Drápal, mluvčí Ropidu, který organizuje pražskou integrovanou dopravu.

O víkendech jezdí na lince S9 pouze jednotky CityElefant.

Ze Strašnic do Vysočan

Linka S9 projíždí také centrální částí Prahy 10, kde zastavuje v zastávce Strašnice a ve stanici Vršovice. Strašnická zastávka leží v těsné blízkosti tramvajové a autobusové zastávky Nádraží Strašnice. Tudy projíždí například páteřní tramvajová linka 22 nebo páteřní autobusová linka 188, takže je možné i zde výhodně kombinovat rychlost vlaku s místní dopravou až do cíle (například na Zahradní Město, do Malešic nebo Záběhlic). Linka S9 jezdí navíc ve všední až do Vysočan, kam se lze právě ze Strašnic dostat za 20 minut.

A nyní do Modřan. Zde není vlakové spojení až tolik známé, přesto se lze z této oblasti dostat do Vršovic motorovým vlakem za 16 minut. Ve všední dny tudy vlaky projíždějí zpravidla každou hodinu, ve špičkách častěji.

V Praze zastavují vlaky linek S8 a S80 kromě Hlavního nádraží a Vršovic také v Krči, Braníku, Modřanech, Komořanech a na Zbraslavi.

Až nepojedou tramvaje

Jezdit vlakem z a do Modřan bude pravděpodobně hodně výhodné v letních měsících, až bude z důvodu rekonstrukce uzavřena tramvajová trať, která do této oblasti směřuje. „V příštích letech se na této trati počítá s provozem modernizovaných motorových vozů, zavedením taktového jízdního řádu a také s vybudováním nové železniční zastávky Praha-Kačerov,“ doplnil na závěr Drápal.

1. DÍL

2. DÍL

3. DÍL

Autor: Lukáš Marek

30.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hámid bin Abdal Sání na archivní fotografii.

Sání u soudu neuspěl s žádostí o náhradu ušlého výdělku za vazbu

Labutě na Vltavě v Praze.

Potvrzeno: na ptačí chřipku uhynula v Praze druhá labuť

České vysoké učení technické v Praze slaví 310. výročí

Praha - České vysoké učení technické v Praze (ČVUT) si letos připomíná 310 let od vydání císařského reskriptu, kterým 18. ledna 1707 Josef I. jednoznačně podpořil vznik inženýrské výuky. Do září se bude konat řada kulturních, přednáškových i odborných akcí vztahujících se k tomuto výročí. Obnovenou premiéru měl v úterý krátký film z roku 1925, na kterém je zachyceno položení základního kamene kampusu v Dejvicích.

Lékař použil data pacientů pro senátní kampaň. Hrozí mu postih

Praha - Lékaři Jiřímu Holubářovi, který loni neúspěšně kandidoval za TOP 09 do Senátu, hrozí postih od Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Vyplývá to z informací o loňských kontrolách, které dnes úřad zveřejnil. Holubář v kampani využil adresy svých pacientů bez jejich souhlasu a poslal jim dopis s žádostí o podporu. Holubář už dříve sdělil, že se chtěl dopisem bránit tvrzení svých oponentů, podle nichž by jako senátor s lékařskou praxí skončil.

Případ odměn pro Kleslovou trestným činem nezavání

Praha - Kauza to byla dost velká na to, aby Radmila Kleslová z hnutí ANO po mediálním rozruchu opustila post starostky Prahy 10 a vzdala se také stranických funkcí na ústřední i pražské úrovni – podezření ze spáchání trestného činu ale policie neshledala. Řeč je o dobře honorované spolupráci Kleslové se státními firmami – před rokem byly zmiňovány zejména společnosti ČEZ, Čepro, České dráhy a Správa železniční dopravní cesty – kvůli čemuž podala trestní oznámení Česká pirátská strana. Argumentovala obavou z nehospodárného vynakládání vysokých částek a připomínala, že z otevřených zdrojů lze zjistit konkrétní sumy. Například energetická firma ČEZ vyplácela nejprve 70 tisíc korun měsíčně – a posléze částku zakulatila na rovnou stovku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies