„V období mezi červnem a zářím budou na vozidle prováděny typové zkoušky předepsané platnou legislativou a Drážním úřadem. Mezi ně patří například zkouška součinnosti brzd, zkouška hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících," uvedl mluvčí DPP Jiří Štábl.

A pokud tramvaj projde úspěšně testováním a bude o ní zájem, mohla by se pražská Opravna tramvají DPP podílet na její sériové výrobě, dodal.

„V říjnu by pak začala EVO1 ve zkušebním provozu vozit i cestující. A kromě splnění všech technických parametrů nás také bude zajímat hodnocení od cestující veřejnosti," doplnil generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Opravna tramvají Hostivař funguje od roku 1967 a je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení ve střední Evropě, specializovaným na údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových vozidel a jejich dílů.