VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Piráti navrhují víc stojanů na kola, Praha 1 to odmítá

Praha - Zanést do připravovaného územního plánu zamýšlené cyklostezky a dát do ulic víc stojanů na kola, hlavně pak do středu města. To mimo jiné navrhují Piráti ve své koncepci cyklistiky, kterou včera představili. Víc cyklistů v centru však nechce Praha 1.

7.4.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Stojany na kola. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Jan Jelínek

Kopce nejsou důvod, proč v české metropoli přehlížet cyklistiku, říkají pirátští zastupitelé. Příkladem podle nich může být San Francisco, které také není ploché, a stále navyšuje podíl cyklistické dopravy. Aby se v Praze zvýšil počet cyklistů, musí se pro to podle předsedy zastupitelského klubu Pirátů Jakuba Michálka něco dělat.

Letiště a středočeské město by měla propojit rychlodráha

„Cyklistické koridory by měly být v územním plánu," řekl Michálek příklad z pirátské vize cyklodopravy v Praze. Usnadnilo by to budování cyklostezek. V připravovaném Metropolitním plánu, který vzniká na Institutu plánování a rozvoje hlavního města (IPR), však mají být jen nejdůležitější, páteřní stezky.

„Pruhy pro cyklistiky v dostatečně širokých ulicích pak předepisují již přijaté Pražské stavební předpisy," doplnil mluvčí IPR Marek Vácha. Velký cyklistický koridor by pak podle pirátských zastupitelů mohl vzniknout na místě stávající železniční trati do Kladna. Místo ní by měla vzniknout rychlodráha, která má propojit ruzyňské letiště a středočeské město. Kvůli hluku mohla vést tunelem, místo kolejí by pak mohla vzniknout cesta pro lidi šlapající do pedálů.

„Bicykly jsou pro mladé muže!"

Zároveň Piráti podporují plán, který už minulý týden představil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD. A to, že by letos mělo vzniknout 400 stojanů pro kola, zejména u stanic hromadné dopravy. Piráti nyní chystají zaslat podnět magistrátnímu odboru financování dopravy, aby byly stojany umisťovány na místech, která jsou ve vlastnictví a správě města.

„Magistrát vlastní v centru města dost pozemků, a stojany na nich může vybudovat v centru, i když to městská část Praha 1 blokuje," uvedl Michálek. Městská část má však k tomu podle starosty Oldřicha Lomeckého z TOP 09 důvod.

„Jsou zde historicky úzké ulice a dlažba, což nikdy nebude vhodné pro cyklistiku," sdělil Lomecký s tím, že centrum je uzpůsobené hlavně pro chodce. Více stojanů na kola by pak přivedlo do centra více cyklistů, kteří by neměli kudy jezdit, neboť se prý do centra nevejdou. Zároveň jízda na kole neřeší koncepci dopravy v centru metropole.

„Cyklistika neřeší zásobování, ani seniory a děti, ale s prominutím řeší mladé, silné a zdravé muže mezi 15 až 35 lety," řekl Lomecký. V současnosti má Praha jediný dokument, který se zabývá cyklistikou, a to koncepci z roku 2010, kdy byl ještě primátorem Pavel Bém z ODS.

Ta by se podle Pirátů měla aktualizovat. Praha minulý týden oznámila, že letos investuje do cyklistické infrastruktury 25 milionů korun, připraveny má další projekty za bezmála 65 milionů korun. Kromě nových stojanů na kola mají vzniknout i cyklostezky.

Autor: Benedikt Lederer

7.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Volba vedení Konfederace politických vězňů je dle soudu neplatná

Winternitzova vila - dílo architekta Adolfa Loose.
10

Zlé i dobré časy pražských vil

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Festival Metronome má Stinga i vlastní tramvaj

Prvním tuzemským festivalovým koncertem Stinga vyvrcholí dnes večer první den Metronome Festivalu Prague. Hudební přehlídka láká do pražského festivalového areálu na Výstavišti tisíce návštěvníků. Aby se pohodlně dopravili na festival i domů, nechal dopravní podnik posílit MHD v Praze. Metro i tramvaje budou jezdit častěji a dokonce přibyde speciální festivalová tramvajová linka č. 40.

Nedostatek tekutin může způsobit malátnost i selhání oběhu

Nedostatek tekutin může v současném horkém počasí způsobit malátnost, bolest hlavy a sníženou výkonnost. Při ztrátě vody na úrovni pěti procent lidské váhy hrozí oběhové selhání. V tiskové zprávě to dnes uvedla Hygienická stanice Hlavního města Prahy. Podle předpovědi meteorologů dnes teploty vystoupí k 35 stupňům Celsia.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies