VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Patrové vlaky CityElefant se dostanou na všechny koleje v Praze

Praha - Soupravy, které jsou určené pro vozíčkáře i rodiče s kočárky, mají stále více využívat příměstské linky. V Praze jich jezdí 38, jde o více než polovinu všech pantografů.

1.12.2008
SDÍLEJ:

SLON VE MĚSTĚ. V Praze a okolí jezdí těchto souprav, mezi nádražáky nazývaných méně honosně ešus, třicet osm.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Vlakové soupravy CityElefant, které jsou jednou z vlajkových lodí Českých drah (ČD), se mají v příštím roce objevit na všech tratích v Praze a okolí. Na konci listopadu byla předána další patrová souprava a ČD jich nyní vlastní už 41, v hlavním městě je nyní v provozu 38 jednotek.

Více než polovina pantografů nasazovaných z pražského depa v jízdním řádu 2009 do provozu S linek tak budou jednotky CityElefant.

„V průběhu jízdního řádu 2009 plánujeme nasadit tyto patrové příměstské jednotky poprvé na všechny tratě v okolí Prahy. Poprvé, zatím hlavně o víkendech, pojedou nové soupravy také na lince S9 z pražského hlavního nádraží přes Říčany a Čerčany do Benešova u Prahy,“ upřesnil Alois Kašpar, ředitel Krajského centra osobní dopravy pro Prahu a Středočeský kraj. ČD tak postupně pokračují v nahrazování starých souprav.

Vlaky jsou vhodné i pro kočárky

CityElefanty mají kapacitu 310 sedadel. „Našim zákazníkům nabízejí komfort srovnatelný s mezinárodními vlaky EuroCity. Interiér je klimatizovaný, nástupní prostor je nízkopodlažní a umožňuje snadný nástup také cestujícím se zdravotním postižením, maminkám s kočárky nebo vozíčkářům. Pro ně jsou upraveny také bezbariérové toalety. Ve vlaku je vyhrazený prostor pro kočárky a jízdní kola. Snadnou orientaci cestujících na nástupištích i při samotné cestě ve vlaku zajišťuje audiovizuální informační systém,“ pokračoval Alois Kašpar. Soupravy CityElefant mohou dosáhnout rychlosti až 140 km/h.

„Právě prostory pro kočárky či vozíčkáře by měly být v dnešní době už samozřejmostí, ale stále nejsou. Situace se však přece jen lepší,“ řekla jedna z cestujících Radka Podlešáková.

První CityElefant vyjel na koleje už v roce 2001. „Nejdříve jsme je nasadili na nejfrekventovanější trať z Prahy do Kolína a Pardubic, kde mohou na koridoru využít i maximální rychlost,“ dodává Alois Kašpar. České dráhy si objednaly v rámci dvou kontraktů celkem 60 souprav CityElefant v celkové hodnotě přes 12 miliard Kč. Dodávány jsou od roku 2000. Tyto vlaky jsou určeny pro velké aglomerace, jako jsou Praha nebo Ostrava.

Nasazení CityElefantů z depa Praha v jízdním řádu 2009

  • Praha – Český Brod – Kolín (100 % spojů), vybrané spoje pojedou dále v úseku Kolín – Pardubice;
  • Praha – Lysá nad Labem – Nymburk – Poděbrady – Kolín (99 % spojů);
  • Poříčany – Nymburk (65 % spojů v pracovní dny);
  • Praha – Beroun (95 % spojů o víkendech);
  • Praha – Kralupy nad Vltavou (75 % vlaků, nasazení jednotek není garantováno), vybrané spoje jedou dále v úseku Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem;
  • Praha – Benešov u Prahy (cca 5 % spojů o víkendech, nasazení jednotek není garantováno);
  • 2 páry vlaků Pardubice – Hradec Králové
  • Autor: Lukáš Marek

    1.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
    SDÍLEJ:
    Daniel Herman.
    AKTUALIZOVÁNO
    8

    Výpověď ministra Hermana z ÚSTR je neplatná, potvrdil soud

    Ilustrační foto

    Voda z vlastní studny - na kolik přijde

    Při záchraně životů poslouží strážníkům-kynologům nové auto

    Praha – Dojet rychle a snáz kamkoli, kde bude zapotřebí naléhavého zásahu, a působit tam zcela samostatně, nezávisle na vnější podpoře, třeba i po několik dnů. To kynologům pražské městské policie nyní umožňuje nově pořízené speciální vozidlo schopné přepravit až pět psů a čtyři psovody. Poslouží nejen k samotné cestě, ale také může týmu zajistit zázemí na místě zásahu.

    DOTYK.CZ

    Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

    Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

    Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

    /ROZHOVOR/ Terorismus. Stále častěji skloňované slovo. Bohužel právem. Jako jeden z mnoha příkladů v posledních týdnech může sloužit útok v petrohradském metru, kde si výbuch vyžádal 14 obětí a desítky zraněných. Jak je to se situací v metru u nás? Známý bezpečnostní expert Andor Šándor je v této otázce skeptický.

    Dluhová poradkyně: Do dvou set tisíc se situace obvykle dá řešit bez bankrotu

    Praha - Nejdůležitější je být připraven i na horší životní situace a v případě, že se člověk dostane do dluhů, je začít hned řešit. To říká Kateřina Jirová, vedoucí programů k řešení zadluženosti ze sdružení RUBIKON Centrum, které pracuje zejména s lidmi s trestní minulostí. „Jejich zadluženost je v zásadě podobná, jako kohokoliv jiného," míní.

    Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

    Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
    Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
    Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
    VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
    Marketingové podmínky. Cookies