„Vadí mi situace s dopravou a parkováním. Lidé si parkují, kde chtějí, a míst je nedostatek, uvedl v anketě Deníku dopravní expert Miroslav Vančura. „Je super, že Karlín není turistická čtvrť, ale žije to tu. Vadí mi jen problémy s parkováním,“ dodal Tomáš Kábele, který je nyní na volné noze. Podobný názor měl také konzultant Adam Ježek: „Myslím, že je tady vše celkem v pořádku, problém vidím pouze v nedostatku parkovacích míst.“

Karlín vyhledáván pro parkování

Karlín podle úřadu městské části už nezvládá stále se zvyšující množství automobilů, které se pokoušejí parkovat v této čtvrti, která patří k centrální části hlavního města. Postavit zde svůj vůz chce na nějakou dobu mnoho řidičů, protože to mají blízko do středu metropole, kde si chtějí něco vyřídit. Blokují tak místa, která by pro své vozidlo chtěli využít místní obyvatelé. Karlínské ulice jsou zcela zaplněné stojícími auty.

Řešení této situace vidí úřad Prahy 8 v budoucím zavedení zón placených stání. Od září, kdy by měl systém takovýchto zón začít nově fungovat v několika městských částech, však libeňská radnice s nimi ještě nepočítá. „Koncepce parkování se bude týkat pouze možnosti zavedení zón placeného stání, stejně jako v sousedních městských částech. Konkrétní kroky však mohou být provedeny až po dokončení zásadní výstavby v Karlíně, které bude nutné v posuzování a studiích zohlednit,“ řekla mluvčí radnice Prahy 8 Helena Šmídová.

Zatímco Praha 8 k zónám placeného stání přistoupí zřejmě teprve až za několik let, obyvatele Prahy 2, 3, 7, Malé Strany a Hradčan budou zóny používat pravděpodobně již krátce po letních prázdninách. Projekt magistrátu hlavního města počítá totiž s jejich zavedením od letošního září. Zatím však nebylo uzavřeno výběrové řízení na provozovatele zón. Nelze proto vyloučit ani to, že se termín spuštění nových placených zón může o něco protáhnout.