VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkovací zóny v Nuslích a Podolí? Už na jaře

Praha - Městská část Praha 4 má jasno. Stání aut zreguluje už za pár měsíců. Praha 9 ještě licituje o podmínkách. Nakonec může ucuknout.

22.10.2016
SDÍLEJ:

Zóny placeného stání. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Dnes jsou doslova zaplaveny přívaly mimopražských aut. Zaparkovat zde je nadlidský úkol a místní ztrácejí trpělivost. Nusle a Podolí proto už na jaře „zmodrají", zóny placeného stání jsou zde takřka hotovou věcí.

Zony zasáhnou i okolí stanic metra 

Jejich výsledná podoba se sice stále ještě dopracovává, vše ale směřuje k úspěšnému konci. „Předpokládám, že vše potřebné přes zimu administrativně proběhne a na jaře už by mohly být zóny spuštěny," prozradil Pražskému deníku starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Trojkoalice).

Pražský deník zjistil, že vedle jmenovaných čtvrtí zóny zasáhnou také oblasti podél linky metra C, konkrétně okolí stanic Vyšehrad, Pražského povstání, Pankrác, Budějovická a Kačerov.

Před školkami by zony neměly platit 

Regulaci stání plánuje Praha 4 konkrétně v režimu modrých rezidenčních a fialových smíšených zón. Modré mají být především v centrech rezidenčních oblastí, jako například na podolské stráni. Naopak v místech, kde jsou obchody a podnikají živnostníci, budou fialové zóny, aby zde mohli zákazníci zastavit.

Radnice si ale vymohla i některá další opatření. „Například chceme, aby před školkami neplatily modré zóny hned ráno, ale až od devíti, aby rodiče mohli v klidu děti vyložit," dodává Štěpánek.

Devítka chce fialové zóny 

O poznání složitější je situace v Praze 9. Stanovení parkovacích zón v Libni a Vysočanech totiž stále brzdí některé požadavky radnice, na které alespoň prozatím magistrát odmítá přistoupit. „Žádáme jednotný systém fialových, tedy smíšených zón a cenu deset korun na hodinu stání pro návštěvníky," jmenuje radní Prahy 9 pro dopravu Tomáš Holeček (ODS).

Zdůvodňuje to tím, že v jiných městských částech jsou na mnoha místech modré zóny přes den poloprázdné a přitom řada řidičů nemá kde krátkodobě zastavit. Vyjít vstříc chce především drobným podnikatelům a návštěvám rezidentů.

Desetikoruna na hodinu se Praze nelíbí 

Takové připomínky se ale magistrátu nelíbí a poukazuje mimo jiné na finanční ztráty za příliš nízkou hodinovou sazbu pro návštěvníky. „Pokud bude hlavní město trvat na svém, budeme se v zastupitelstvu ještě rozhodovat, zda ustoupíme, nebo se spuštění zón nebude realizovat vůbec," říká Holeček s tím, že přesto městská část stále věří, že zóny budou podle jejich požadavků příští rok spuštěny.

Radnice zároveň sleduje, zda se po zavedení zón v sousední Praze 8 a na Jarově v Praze 3 na jejich území přesouvají auta ve velkém. V případě výrazného zhoršení by i tato skutečnost mohla finální rozhodnutí ovlivnit. Zatím ale k dramatickému nárůstu zaparkovaných aut podle Holečka nedošlo.

K návrhům městské části je smířlivější náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Můžeme se bavit o různých řešeních, ale mít tam zóny jen pro zóny a poplatek deset korun za hodinu je zvláštní. Ale asi vědí, proč to dělají. Já se tomu předem nebráním a jsem připraven se s nimi bavit. Musíme si to však říct věcně, nikoliv aby šlo jen o líbivé řešení," říká náměstek.

Některé městské části zóny odmítly 

Účastnit se současného rozšiřování parkovacích zón už dříve odmítlo vedení Prahy 10. Do budoucna však o tomto opatření stále uvažuje. „V současné době se začala projednávat rozpracovaná studie, která podrobně zkoumá situaci s parkováním na území celé naší městské části. Projednávání nejprve probíhá na úrovni výborů a komisí, kde jsou zastoupeny koaliční i opoziční strany," říká k tomu mluvčí Prahy 10 Vít Novák.

Původně chtěla Praha do nového systému parkování zapojit celkem čtrnáct městských částí, některé z nich ale účast odmítly. První zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7. Letos pak byly nově zavedeny i v Praze 5, 6 a 8.

Čtěte také: Zóny jen hrnou potíže před sebou

Autor: Matěj Ludvík

22.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil 26. května v Praze na tiskové konferenci.
17

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Senát dnes vzal na vědomí stanovisko své volební komise, že Srp jako bývalý člen předlistopadové komunistické strany nesplňuje zákonnou podmínku spolehlivosti. O Srpově nominaci do rady tak horní komora ani nerozhodovala. Srp se jednání Senátu nezúčastnil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení