VYBERTE SI REGION

Oprava stanice Národní třída se blíží do závěrečné fáze

Praha - Rekonstrukce stanice pražského metra Národní třída se blíží do závěrečné fáze. Dělníci brzy začnou na nástupišti připevňovat na stěny obklady. Před dokončením jsou také nové eskalátory.

12.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: VLP/David Velíšek

Stanice bude po dvouleté odstávce znovu otevřena na počátku července, řekl ve středu radní hlavního města pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09). Kvůli uzavření metra v minulosti protestovali především lidé z okolí, stanice byla jednou z nejvyužívaněj­ších.

Do července ale podle Pařízka nebude pravděpodobně dokončena výstavba multifunkčního objektu Quadrio, dříve označovaného jako Copa centrum, který stojí nad stanicí. Cestující se proto ze stanice dostanou po eskalátorech do suterénu budovy, odkud po dalších jezdících schodech vyjedou na roh Spálené a Purkyňovy ulice. V té době již má být dokončen plášť budovy, výstup tak bude bezpečný, uvedl Pařízek. Vstup přes obchodní komplex tak zatím zůstane uzavřen.

Podle Pařízka byla stanice zasažena povodní v roce 2002, rekonstrukce proto byla potřeba důkladná. Její náklady budou přes 380 milionů korun, z toho 87 milionů zaplatil investor obchodního centra.

Dělníci již dokončili opravu podpěr nebo zdí ve stanici, připravili už také konstrukce, na které bude připevněno obložení. „Navazujeme na původní architektonický projekt, kdy tato stanice měla pojetí do zlata. To znamená, že navazujeme na původní žlutou barvu," řekl Pařízek.

304 schodů, 45 tun

Nainstalovány jsou již z velké části eskalátory do suterénu Quadria. Ty jsou dlouhé 63 metrů, obsahují 304 pohyblivých schodů a váží 45 tun. Podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše odpovídají evropským normám a budou tedy pomalejší než původní ruské eskalátory.

Quadrium staví společnost CPI Group, která jej před časem koupila od firmy Copa Centrum Národní. Náklady na něj mají činit 3,3 miliardy korun. Objekt bude mít čtyři podzemní a osm nadzemních podlaží. Tvořit ho bude celkem šest budov, pět věží kanceláří a samostatně stojící bytový dům. Součástí budou kanceláře, obchodní plochy i luxusní byty. Stavba by měla být dokončena letos na podzim.

Před otevřením stanice bude opravena také tramvajová trať v Lazarské ulici, do jejíž blízkosti se ze stanice výtahem dostanou vozíčkáři. V ulici bude proto položena nová dlažba a bude změněn dopravní režim. Tramvaje stojící na zastávce budou blokovat průjezd automobilům, nástup cestujících tak bude bezpečnější.

Rekonstrukce dalších stanic

Dopravní podnik plánuje rekonstrukci i dalších stanic metra. Letos by měla být za provozu dokončena oprava stanice Chodov, vyměněny v ní budou například světla a upraveny budou technické prostory. Na konci roku pak dopravní podnik chystá výraznou rekonstrukci stanice Muzeum A, kterou také poničila povodeň.

Kvůli rozsáhlejší opravě budou vlaky zastavovat vždy jenom na jednom nástupišti. Cestující z druhého směru tak budou muset jet o stanici dále a vrátit se zpět dalším vlakem.

Letos chce také dopravní podnik připravit projektovou přípravu na modernizaci stanic Dejvická, Jinonice, Skalka a Opatov.

Autor: ČTK

12.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
10

Mrznout bude do konce ledna, pak se oteplí

Pavel Koupal.
3

Pavel Koupal: Za komunistů si lidé odvykli myslet, řídila je strana

Bezpečnou nemocnicí se letos stala Ústřední vojenská nemocnice

Jihlava, Praha - Vítězem devátého ročníku celostátní ankety Bezpečná nemocnice se stala Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha, která uspěla s projektem Bezpečná manipulace s léčivy. Druhá skončila třebíčská nemocnice s projektem na zvyšování bezpečnosti provozu operačních sálů a třetí místo obsadila Nemocnice Blansko soutěžící s projektem Prosím, polkněte si. V pátek sdělila mluvčí pořádajícího Kraje Vysočina Monika Brothánková.

Václav Aulický: Jaká místa mám v Praze rád

Praha - Architekt Václav Aulický se proslavil projektováním řady pražských budov. Známý je zejména jako autor kontroverzní Žižkovské věže či legendárního objektu ve stylu brutalismu, tedy bývalého Plynárenského centrálního dispečinku Transgas. Do podoby hlavního města se tak zapsal nezaměnitelným způsobem.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies