VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opoziční zastupitelé chtěli projednávat problémy DPP, neuspěli

Praha -  opoziční zastupitelé se ve čtvrtek neúspěšně pokusili prosadit na program jednání problematiku dopravního podniku (DPP). Od vedení města chtěli zodpovědět dotazy týkající se rozvoje podniku nebo jeho financování, rovněž je zajímal způsob, jakým byl vybrán nový šéf podniku Martin Gillar. Zastupitelé nakonec tento bod do programu jednání ale nezařadili. DPP je největší městskou firmou a Praha její chod dotuje asi 12 miliardami ko­run.

16.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Milan Holakovský

„Nejsem jediný, koho zaujalo, jakým podivným způsobem se pan Gillar stal šéfem DPP," řekl předseda zastupitelů TOP 09 Václav Novotný.

Novotný kritizoval také to, že Gillar je předseda představenstva pověřený výkonem funkce generálního ředitele. „Je to absolutní kočkopes. Buď je řízena společnost představenstvem, nebo je řízena generálním ředitelem. Tady máme něco mezi tím a evidentně se jedná o obejití výběrového řízení," řekl Novotný.

Budoucnost DPP

Způsob jmenování kritizovala rovněž opoziční zastupitelka Marta Semelová (KSČM). „Považujeme to za bezprecedentní obejití výběrového řízení," řekla.

Zastupitel Marek Doležal (TOP 09) po vedení města požadoval jednání o budoucnosti DPP. „My tady neustále narážíme na to, že financování DPP je dlouhodobě neudržitelné, na tom jsme se shodli. Ale co bude dál, nikdo z nás neví," řekl. Doležal uvedl, že oblast dopravy spolkne z rozpočtu ročně asi 23 miliard korun, z toho zhruba polovina jde do DPP. „Máme podnik, který patří mezi světové špičky, ale nikde neuvidíte dotaci v takovéto výši," řekl Doležal.

Nestandardní situace

K požadavku o zařazení materiálu se přidala rovněž ODS. „Podporujeme jej, protože situace v DPP je podle nás nestandardní," řekl zastupitel a předseda pražské ODS Filip Humplík.

Gillar byl zvolen do funkce předsedy představenstva zhruba v polovině letošního května dozorčí radou podniku. Ta předtím z této funkce odvolala bývalého generálního ředitele Jaroslava Ďuriše. Gillar předtím působil na pozici ředitele divize rozvoje a strategie České pošty.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami roč­ně.

Čtěte také: Šéfem pražského dopravního podniku se stal Martin Gillar 

Autor: ČTK

16.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Indický film vznikal v Praze
DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) příští týden absolvuje další dvě bilanční schůzky s ministry, při kterých v závěru volebního období rekapituluje splněné a nesplněné části vládního programového prohlášení. V pondělí bude jednat s ministrem pro lidská práva a legislativu Janem Chvojkou (ČSSD), v úterý s ministryní pro místní rozvoj Karlou Šlechtovou (za ANO). Sdělil to dnes tiskový odbor Úřadu vlády.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení