„Nejsem jediný, koho zaujalo, jakým podivným způsobem se pan Gillar stal šéfem DPP," řekl předseda zastupitelů TOP 09 Václav Novotný.
Novotný kritizoval také to, že Gillar je předseda představenstva pověřený výkonem funkce generálního ředitele. „Je to absolutní kočkopes. Buď je řízena společnost představenstvem, nebo je řízena generálním ředitelem. Tady máme něco mezi tím a evidentně se jedná o obejití výběrového řízení," řekl Novotný.
Budoucnost DPP
Způsob jmenování kritizovala rovněž opoziční zastupitelka Marta Semelová (KSČM). „Považujeme to za bezprecedentní obejití výběrového řízení," řekla.
Zastupitel Marek Doležal (TOP 09) po vedení města požadoval jednání o budoucnosti DPP. „My tady neustále narážíme na to, že financování DPP je dlouhodobě neudržitelné, na tom jsme se shodli. Ale co bude dál, nikdo z nás neví," řekl. Doležal uvedl, že oblast dopravy spolkne z rozpočtu ročně asi 23 miliard korun, z toho zhruba polovina jde do DPP. „Máme podnik, který patří mezi světové špičky, ale nikde neuvidíte dotaci v takovéto výši," řekl Doležal.
Nestandardní situace
K požadavku o zařazení materiálu se přidala rovněž ODS. „Podporujeme jej, protože situace v DPP je podle nás nestandardní," řekl zastupitel a předseda pražské ODS Filip Humplík.
Gillar byl zvolen do funkce předsedy představenstva zhruba v polovině letošního května dozorčí radou podniku. Ta předtím z této funkce odvolala bývalého generálního ředitele Jaroslava Ďuriše. Gillar předtím působil na pozici ředitele divize rozvoje a strategie České pošty.
Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.
Čtěte také: Šéfem pražského dopravního podniku se stal Martin Gillar