Velkoplošné reklamní bigboardy pravděpodobně ukrojí další část veřejného prostoru v Praze 3. Radnice třetí městské části chystá podle tamních opozičních zastupitelů pro tento druh reklamy pronajmout tři své pozemky.

„To vše na úkor zeleně,“ varuje zastupitel Prahy 3 Ondřej Rut (SZ). Žádost společnosti Media Channel Impression o instalaci reklamních ploch schválil na začátku září hlasy ODS a ČSSD výbor zastupitelstva Prahy 3 pro územní rozvoj. Předsedou výboru je stávající radní pro kulturu a památkovou péči Ondřej Pecha (ODS). Kromě něj zvedli ruku i další členové výboru Pavel Hurda (ODS) a Jan Plíva (ČSSD).

Na ulici jako v obchodním domě?

„Město je zahlceno reklamou. Člověk se na ulici začíná cítit jako v obchodním domě. Obec měla veřejný prostor a zeleň před reklamou chránit a ne ji pro pár tisíc korun poskytovat reklamním společnostem,“ zlobí se Rut. „Velkoplošné předvolební reklamy ODS a dalších stran stojí převážně na pozemcích městské zeleně. Radnice chce v tomto trendu po volbách pokračovat a reklamy do zeleně instalovat ve větším a natrvalo,“ varuje Rutův stranický kolega a zastupitel Prahy 3 Matěj Stropnický.

Radní Pecha naopak zdůrazňuje, že výbor pro územní rozvoj je doslova zahlcen množstvím žádostí o umístění reklamních billboardů a bigboardů. „Naprostou většinu z návrhů zamítáme. Jsme stejně jako zástupci Strany zelených přesvědčeni, že Praha je doslova zamořena reklamou. Musím podtrhnout, že ODS po volbách rozhodně nepřipravuje masivní povolování billboardů. Síto bude spíše přísnější,“ říká radní pro kulturu a památkovou péči.

Kde budou stát?
Zde mají stát reklamní bigboardy:
• křižovatka Koněvova – K Lučinám (parc. č. 2639/205 k.ú. Žižkov, 635 metrů čtverečních, zeleň)
• křižovatka Koněvova – Pod Lipami (parc. č. 2931/174 k.ú. Žižkov, 1395 metrů čtverečních, zeleň)
• křižovatka Olšanská – Jana Želivského (parc.č. 4273/1 k.ú. Žižkov 765 metrů, ostatní komunikace)

Proces povolování dalších reklamních ploch je podle Pechy velmi složitý a zdlouhavý. „Není to tak, že se rozhodneme od stolu. Jednotlivé záležitosti zkoumáme měsíce, někdy i roky. Ona konkrétní firma, o které je řeč, žádala na území Prahy 3 o povolení sedmi velkoplošných reklam. Po zralé úvaze jsme schválili jen tři a to na místech, kde zeleň, podle mého názoru, nebude nijak zásadně narušena,“ dodal Pecha.