Závažný technický problém má tak pět pražských tramvajových tratí mladších dvou let od poslední rekonstrukce, tvrdí OSPEA. Vyjádření dopravního podniku ČTK shání.

Podle předsedy sdružení Vratislava Fiegela před křižovatkou Milady Horákové a ulicí Badeniho se posunula kolejová konstrukce a v daném místě musela být snížena rychlost tramvají do deseti kilometrů za hodinu. V ulici Generála Šišky se v nájezdovém oblouku na tramvajový most zbortila geometrické poloha koleje a v místě musela být snížena rychlost do 20 km/h.

OSPEA již v minulém týdnu kritizovala stav tramvajových kolejí v Plzeňské ulici. Proti tomu se ohradil pražský Dopravní podnik hlavního města, podle kterého tamní opotřebení kolejnic odpovídá jiným místům tramvajové sítě a je v souladu se všemi předpisy a normami. Podle Fiegela je ale svršek kolejnic ojetý tak, že hrozí i vykolejení tramvají. Sdružení si kvůli stavu trati nechalo vypracovat šetření, které prý špatný stav kolejí potvrdilo.

Zhotovitel tramvajové trati, společnost Eurovia CS, se k šetření zadanému odborovým sdružením již dříve odmítl vyjádřit. Podle mluvčí Petry Kučerové se k této věci společnost vyjádří ve chvíli, kdy informaci o údajném havarijním stavu obdrží od investora.

Přehled problémových tramvajových tratí v Praze:

Trať Otevření trati Technický problém
ulice Milady Horákové
Hradčanská - Špejchar
31. srpna 2010 boční posun kolejové konstrukce,
rychlost jízdy tramvajových vlaků
omezena do 10 km/h
ulice Generála Šišky
Nádraží Modřany - Čechova čtvrť
19. října 2011 zborcení geometrické polohy oblouku,
rychlost jízdy tramvajových vlaků
omezena do 20 km/h
ulice Plzeňská
Motol - Krematorium Motol
17. září 2010 nestandardní progrese bočního
opotřebení hlavy kolejnice
Rašínovo nábřeží
Výtoň - Palackého náměstí
14. února 2012 bočně i výškově zvlněné kolejnice
v důsledku stavebních prací prováděných
v extrémních mrazech
ulice Spořilovská
Teplárna Michle - Spořilov
15. listopadu 2011 kolize protijedoucích tramvajových vlaků,
omezeno potkávání protijedoucích
tramvajových vlaků

Pramen: OSPEA

Čtěte také:

Odbory: Tramvajová trať v Plzeňské ulici ohrožuje cestující

Tramvajová trať v Plzeňské ulici není nebezpečná, tvrdí DPP