Dělníci opravili v obou směrech téměř dva kilometry tramvajové tratě od křižovatky Čerpadlová až po křižovatku ulic Poděbradská, Průmyslová a Kbelská. Část tratě tak nyní nově vede v travnatém pásu, dopravní podnik také slibuje, že koleje budou méně hlučné a bezpečnější.

Pro cestující je připravena zcela nová zastávka Kabešova, která byla zřízena u stejnojmenné ulice. Silnice musela být kvůli zastávce zúžena ze dvou do jednoho jízdního pruhu. Proti dopravnímu omezení se postavili někteří místní obyvatelé, podle zástupců radnice ale na plynulost dopravy vliv mít nebude. Opraveny byly také dosavadní zastávky Podkovářská, U Elektry a Nademlejnská, nyní budou bezbariérové.

„Rekonstrukci jsme zvládli za necelé dva a půl měsíce, běžný provoz do Poděbradské ulice se vrací ve středu půl hodinu po půlnoci. Cestování tramvají tak bude pohodlnější a rychlejší," uvedl Ďuriš.

Rekonstrukce stála 99,92 milionu korun, z toho 77 milionů dopravní podnik získal z operačního programu Praha – Konkurenceschop­nost. V budoucnu chce DPP pokračovat v opravě i další části tratě ve směru do Hloubětína.

Podle zástupce starosty Prahy 9 Tomáše Portlíka (ODS) je pro městskou část důležitý zejména travnatý povrch tratě, který výrazně mění vzhled ulice v části, která by se měla postupně z továrních brownfieldů přeměnit na bydlení. Na položení travnatého koberce je technologicky připravena i část, kterou nyní po opravě zakrývá štěrk.