Než Pražané na kolech a koloběžkách skončili v cíli - na náměstí Winstona Churchilla a přesunuli se na nedalekou afterparty s Monikou Načevou, Hugo Toxxxem, či Schwarzpriorem, projeli po Libeňském mostě, cenné kubistické stavbě architekta Pavla Janáka z dvacátých let.

Trasa nebyla zvolena náhodně - most se v únoru díky snahám spolku Libeňský most nebourat, nerozšiřovat, radnici Prahy 7 i Auto*Matu povedlo zachránit před demolicí a plánovanou necitlivou přestavbou.

Milovníci jednostopých bezmotorových dopravních prostředků ale opět upozornili i na neméně podstatnou věc. Stále více Pražanů sahá po kole, či koloběžce nejen jako po sportovním náčiní. Stávají se dopravní alternativou.

To koresponduje i s opakovaným průzkumem magistrátu, který už dříve medializoval právě Auto*Mat Ten ve věci mimo jiné uvedl, že za poslední dva roky se počet takzvaných dopravních cyklistů v Praze zdvojnásobil. Po hlavním městě jezdí na kole především do práce 120 tisíc lidí.

Nízký pocit bezpečí cyklistů

Zmiňovaný průzkum ovšem poukázal také na přetrvávající problémy pražské dopravy. Konkrétně na nízký pocit bezpečí cyklistů, na stále nevyhovující kvalitu infrastruktury, nebo na nedostatek míst k bezpečnému parkování kol.

Výsledky průzkumu prý dokládají značný rozvoj cyklistické dopravy za poslední dva roky. Současně ale obsahovaly varovné známky zpomalování tohoto trendu. „Výzkum potvrdil obrovský potenciál, který kolo v Praze má," sdělil představitel pořadatelské iniciativy Vratislav Filler. Vedení města by podle něj mělo dělat vše pro to, aby byl tento potenciál naplněn.

Auto*Mat připomněl, že podle průzkumu dosáhl už před dvěma lety podíl jízd na kole dvou procent ze všech vykonaných cest. Průměrně se po Praze na kole denně najezdí 560 tisíc kilometrů. V zimě jezdí na kole pravidelně 44 tisíc Pražanů, v létě je to čtyřikrát více. Ženy považují jízdu na kole za nebezpečnější, současně si ale slibují daleko víc od možného zlepšení podmínek pro cyklisty.

Kudy vedla trasa Velké jarní cyklojízdy 2016?Cyklojízda projela ulicemi: Náměstí Jiřího z Poděbrad (start) - Laubova - Ondříčkova - Lupáčova - Rokycanova - Prokopova - Husitská - Wilsonova - Nábřeží Ludvíka Svobody - Štefánikův most - Nábřeží kpt. Jaroše - Bubenské nábřeží - Komunardů - Jateční - Jankovcova - Libeňský most - Voctářova - Pod plynojemem - cyklostezka na Vítkově - Seifertova - náměstí Winstona Churchilla (cíl).

Čtěte také: V Praze by systém sdílení kol mohl začít fungovat v roce 2018