Problém vidí hlavně v tom, že většina místních obyvatel mají domy u silnice bez předzahrádky. Proto už nyní má automobilová doprava na jejich domy velký vliv. Pod peticí mají dokonce už šest set podpisů. Zamýšlená silnice také souvisí s obchvatem Písnice, který aktuálně končí v polích.

Návrh na změnu územního plánu zamítli zastupitelé Prahy 4 na konci ledna. Změnu navrhuje magistrát v balíku takzvaných celoměstsky významných změn. Nový obchvat by měl ústit na Vídeňskou ulici v oblasti obytného souboru Zelené údolí. Řidiči by objížděli Kunratice skrz průmyslovou zónou, která v trase stojí. „Změna by znamenala přivedení dalších aut na Vídeňskou," řekla pražská zastupitelka Petra Rejchrtová (Trojkoalice).

Nová magistrála

Podle starosty Petra Štěpánka (Strana zelených) nedali radní Prahy 4 souhlas s obchvatem ne kvůli tomu, že by to Kunraticím nepřáli, ale protože všechny strany koalice voličům slíbily, že nedopustí rozšíření Vídeňské ulice.

„Ze stávajícího provozu by se to dostalo na třicet tisíc aut za hodinu, a tím by se z toho stala magistrála. Hlavně by za to trpěli lidé na sídlišti Krč a v areálu Thomayerovy nemocnice. Naopak z hlediska dopravy tlačíme na to, aby sem byla protažená další kolejová doprava," vysvětlil starosta Prahy 4 Petr Štěpánek.

Jako řešení vidí několik variant. Jedním z nich je dlouhodobý projekt metra D. Další možnost je propojení Spořilova a Jižního Města tramvají včetně protihlukového opatření.

Čtěte také: Obyvatelé Komořan se bouří. Novou čtyřproudovou silnici vůbec nechtějí