VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obce na okraji Prahy se bouří: kamiony u nás nechceme

Praha - Středočeši i obce v okrese Praha-východ zásadně protestují proti tomu, aby jejich obcemi projížděly kamiony.

3.4.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Vedení Prahy totiž hodlá v letě stopnout průjezd těžkému tranzitu metropolí. Okolo hlavního města ale není dostavěn prstenec Pražského okruhu, takže obce na východ od Prahy i dále ve Středočeském kraji se obávají, že kamiony budou projíždět právě jejich územím.

„Je to pro nás naprosto nepřijatelné. Kamiony využívají hlavně silnici 101 ve směru na Jirny a Škvorec. Těžkou nákladní dopravou by tak byla zasažena hlavně severní část Úval, například Slovany,“ vysvětlil starosta Úval Jan Šťastný (ODS), který se obává hlavně toho, že by kamiony sjížděly do příkopů a mohly ohrozit chodce. „Silnice je velmi úzká a v některých jejích částech úplně chybí chodníky. Už nyní se stává, že v příkopech končí desítky kamionů. Mohly by zásadně ohrozit chodce,“ domnívá se starosta Úval a zároveň navrhuje řešení.

Návrh vyloučit nákladní dopravu z metropole považuje za jakési „přepinkávání“ kamionů. Nepomůže ani osadit hranice měst a obcí značkami zákazy vjezdu kamionů. „Jediné účinné řešení vidím v tom, že by se postavily mýtné brány,“ domnívá se Štastný.

Kamiony by pak podle starosty Šťastného ale musely platit mnohem vyšší mýto než při průjezdu po dálnicích. „Pak by je v obcích nikdo neviděl,“ myslí si starosta Úval.

Nadšené není ani Kladno

Také v Kladně z „pražského“ návrhu na vyloučení kamionů z metropole nejsou příliš nadšeni.

Vedoucí odboru dopravy a služeb kladenského magistrátu Tomáš Fujan k tomu uvedl: „Pokud by v Kladně výrazně přibylo kamionů, budeme se je snažit z města vytlačit na rychlostní komunikace R6, která vede na trase z Prahy do Karlových Varů, a R7, tedy z Prahy ve směru na Louhy. Můžeme například rozmístit dopravní značky, které omezí vjezd nákladních vozidel od určité tonáže. V minulosti jsme k takovému opatření přistoupili ve směru od Brandýsku do Kladna-Švermova, v němž bývají špatné rozptylové podmínky, na nichž se podílí i doprava,“ sdělil Deníku Fujan.

Středočeský hejtman David Rath (ČSSD) rovněž podpořil obce v nesouhlasu s přesunutím kamionové dopravy mimo hlavní město.

Pražský okruh

„Neexistence silničního okruhu na severu a východě Prahy spolu s tímto rozhodnutím Prahy bude znamenat doslova katastrofu pro desítky středočeských měst a obcí v této oblasti,“ upozornil hejtman s tím, že silniční síť na severu a východě Prahy není koncipována na nákladní dopravu. Dodal, že v minulosti se bohužel stavěla silniční síť v metropoli jako tranzitní, kterou je například magistrála a na ní navazující víceproudové komunikace. Okruh Prahy byl přitom opomíjen, a to především v jeho severní a východní části. Uzavřít víceproudové komunikace uvnitř Prahy pro nákladní dopravu tak znamená, že tyto vozy se budou muset prodrat sítí úzkých silniček často II. III. tříd vedoucích přes hustě obydlené oblasti.

Pražští zastupitelé minulý čtvrtek učinili převratné rozhodnutí ohledně kamionové dopravy. Chtějí od léta zakázat průjezd těžkého tranzitu Prahou. Dovedla je k tomu zejména aktivita obyvatel ze sídliště Spořilov, kterým po Spořilovské ulici jezdí kamiony už rok a půl, protože jsou odkloněny z Jižní spojky.

„Naše rozhodnutí o tom, že nechceme kamiony v Praze, urychlil fakt, že lidé ze Spořilova doložili, jaké zdravotní komplikace jim těžká nákladní doprava způsobila,“ řekl Deníku primátor Prahy Bohuslav Svoboda (ODS).

O tom, zda se podaří zabránit tomu, aby kamiony jezdily přes hlavní město, ale bude do měsíce jednat Praha se Středočeským krajem a ministerstvem dopravy.

Čtěte také:
Primátor Svoboda: Nechceme, aby nákladní doprava jezdila na Spořilově

STOP kamionům, plánuje Praha

Autor: Jitka Eisenhammerová

3.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete.
AUTOMIX.CZ
54

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Opravář. Ilustrační foto.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Senát dnes vzal na vědomí stanovisko své volební komise, že Srp jako bývalý člen předlistopadové komunistické strany nesplňuje zákonnou podmínku spolehlivosti. O Srpově nominaci do rady tak horní komora ani nerozhodovala. Srp se jednání Senátu nezúčastnil.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení