VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novým metrem D se lidé svezou nejspíš už za osm let

Praha - První cestující nastoupí na novou linku podzemní dráhy pravděpodobně v roce 2025. Podle schváleného plánu výstavby se ovšem svezou jen z Pankráce do stanice, vzdálené necelý kilometr.

21.4.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Vizualizace trasy metra D. Stanice Olbrachtova.Foto: Vizualizace: Metroprojekt

Jako krajní řešení hodnotil v lednu dopravní podnik možnost, aby v první fázi jezdilo metro D jen z Pankráce do stanice Olbrachtova. Ta je vzdálená necelý kilometr. Pro městskou dopravu má tato varianta nejmenší přínos.

Práce na projektu zabere 30 měsíců 

Ve středu však dozorčí rada podniku rozhodla. Krajní možnost se stane realitou. A důvod? Prý hlavně rychlost. „Není nutné čekat na dořešení výkupu pozemků na celé trase metra. Výstavba úseku Pankrác Olbrachtova může odstartovat a pokračovat současně s přípravou dalších úseků," vysvětluje výhodu David Krása, ředitel společnosti Metroprojekt, která analýzu variant vypracovala.

Zvolená verze počítá s tím, že práce na projektu zabere 30 měsíců. Až pak bude možno začít s výstavbou. Ostatní možnosti si žádaly zhruba o rok více. „Pokud půjde vše dobře, mohli bychom ale poprvé kopnout do země už v roce 2019," věří primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Město otestuje vlaky bez řidiče 

Jestliže by příprava i stavba šla bez komplikací, vše by pak mělo být hotovo za necelých osm let. „V první fázi pak otestujeme nový systém metra s automatickým provozem," prozradila Krnáčová. Jde o již dříve zvažované a opakovaně zavrhované metro bez řidiče. Kilometrový úsek včetně nových stanic Pankrác a Olbrachtova podle čerstvých odhadů vyjde na 11,9 miliardy korun. Situace však prý může být o něco růžovější.

Praha v únoru podepsala memorandum o spolupráci s vlastníky pozemků v Krči. Pokud se rychle dostaví dohoda s majiteli, může se v první fázi podle informací Pražského deníku protáhnout metro D až do stanice Nové Dvory.

V budoucnu se počítá s prodloužením do stanice Nám. Míru 

Namísto jedné by tak vznikly čtyři nové stanice, pokud není započítána Pankrác. Ovšem nenastane-li konsenzus, tak město počítá s tím, že by se druhá fáze výstavby všechny zbylé stanice, začala stavět v roce 2021. Celkem pak má podle nových odhadů metro D stát zhruba 40 miliard korun, což je o 10 miliard méně, než se dříve předpokládalo.

Metro D povede z Pankráce do Depa Písnice. V budoucnu se počítá s prodloužením do stanice Náměstí Míru. Odtud by pak mohla linka dále pokračovat přes Hlavní nádraží a končit pak ve stanici Náměstí Republiky.

Autor: Benedikt Lederer

21.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto.
6

DPP klesly za rok tržby o 157 milionů. Kvůli zlevnění ročního kupónu

Křišťálová Lupa 2017

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

AKTUALIZOVÁNO

Prezidentské volby proběhnou 12. a 13. ledna

Druhé přímé prezidentské volby se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín dnes oznámil předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD). Oznámením data byla zároveň zahájena volební kampaň. 

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

KRÁTCE: Doubravka vyroste do konce září

Praha - První pražská veřejně přístupná rozhledna po 25 letech se brzy otevře veřejnosti. Doubravka XIV. z pera architekta Martina Rajniše vyroste do konce září v lesoparku Čihadla na Černém mostě.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení