VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novým metrem D se lidé svezou nejspíš už za osm let

Praha - První cestující nastoupí na novou linku podzemní dráhy pravděpodobně v roce 2025. Podle schváleného plánu výstavby se ovšem svezou jen z Pankráce do stanice, vzdálené necelý kilometr.

21.4.2017
SDÍLEJ:

Vizualizace trasy metra D. Stanice Olbrachtova.Foto: Vizualizace: Metroprojekt

Jako krajní řešení hodnotil v lednu dopravní podnik možnost, aby v první fázi jezdilo metro D jen z Pankráce do stanice Olbrachtova. Ta je vzdálená necelý kilometr. Pro městskou dopravu má tato varianta nejmenší přínos.

Práce na projektu zabere 30 měsíců 

Ve středu však dozorčí rada podniku rozhodla. Krajní možnost se stane realitou. A důvod? Prý hlavně rychlost. „Není nutné čekat na dořešení výkupu pozemků na celé trase metra. Výstavba úseku Pankrác Olbrachtova může odstartovat a pokračovat současně s přípravou dalších úseků," vysvětluje výhodu David Krása, ředitel společnosti Metroprojekt, která analýzu variant vypracovala.

Zvolená verze počítá s tím, že práce na projektu zabere 30 měsíců. Až pak bude možno začít s výstavbou. Ostatní možnosti si žádaly zhruba o rok více. „Pokud půjde vše dobře, mohli bychom ale poprvé kopnout do země už v roce 2019," věří primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Město otestuje vlaky bez řidiče 

Jestliže by příprava i stavba šla bez komplikací, vše by pak mělo být hotovo za necelých osm let. „V první fázi pak otestujeme nový systém metra s automatickým provozem," prozradila Krnáčová. Jde o již dříve zvažované a opakovaně zavrhované metro bez řidiče. Kilometrový úsek včetně nových stanic Pankrác a Olbrachtova podle čerstvých odhadů vyjde na 11,9 miliardy korun. Situace však prý může být o něco růžovější.

Praha v únoru podepsala memorandum o spolupráci s vlastníky pozemků v Krči. Pokud se rychle dostaví dohoda s majiteli, může se v první fázi podle informací Pražského deníku protáhnout metro D až do stanice Nové Dvory.

V budoucnu se počítá s prodloužením do stanice Nám. Míru 

Namísto jedné by tak vznikly čtyři nové stanice, pokud není započítána Pankrác. Ovšem nenastane-li konsenzus, tak město počítá s tím, že by se druhá fáze výstavby všechny zbylé stanice, začala stavět v roce 2021. Celkem pak má podle nových odhadů metro D stát zhruba 40 miliard korun, což je o 10 miliard méně, než se dříve předpokládalo.

Metro D povede z Pankráce do Depa Písnice. V budoucnu se počítá s prodloužením do stanice Náměstí Míru. Odtud by pak mohla linka dále pokračovat přes Hlavní nádraží a končit pak ve stanici Náměstí Republiky.

Autor: Benedikt Lederer

21.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tradiční pálení čarodějnic probíhalo 30. dubna na mnoha místech ČR, nejinak tradičně na pražské Kampě.
23

OBRAZEM: Na Kampě měly čarodějnice rej u zapáleného ohně

Roman Sklenák.

Šéf poslanců ČSSD: Kvůli Babišovi by se měla sejít koaliční rada

Hnojte popelem

Topíte dřevem? Nebo máte doma krb jen tak pro příjemný pocit? Kam dáváte popel? Pokud ho vyhazujete, připravujete se o jedno z nejlepších hnojiv světa.

Nová cyklostezka spojí Prahu s letištěm i krajem

Pražští cyklisté se už dnes prohánějí do Kralup či k Labi. Brzy pro ně bude jednodušší dostat se i na západ. Okolo ruzyňského letiště totiž povede nová cyklostezka. Jednou by milovníci kol mohli dojet až do Kladna.

AKTUALIZOVÁNO

Vytékající voda uzavřela stanici metra Malostranská

Praha – Překvapeni zůstali cestující v centru Prahy, když hodinu před polednem i v hodinách následujících nečekaně narazili na zavřené dveře stanice metra Malostranská. Soupravy na zelené trase A se přitom nezastavily – pouze touto stanicí projížděly bez zastávky. Tentokrát nebyl na vině nález podezřelého zavazadla, k němuž se nikdo nehlásí, což leckoho napadne jako nejpravděpodobnější varianta. Problém přinesla technická závada.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies