VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novým autobusům praská karoserie, prý kvůli Praze

Praha - V jiných městech vozy potíže nemají. Výrobce SOR Libchavy bude muset zaplatit pokutu.

6.8.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Teprve rok staré autobusy pražského dopravního podniku už mají první potíže. Některým novým kloubovým vozům, které dodává společnost SOR Libchavy, totiž praskají po několika měsících v ostrém provozu sloupky samonosné karoserie.

„U jednoho z autobusů došlo k prasknutí a vychýlení sloupku o zhruba dva centimetry. U několika dalších se pak objevily vlásenkovité praskliny. Preventivně jsme proto nechali vyztužit všech 33 nových kloubových autobusů typu SOR NB18,“ upřesnila mluvčí dopravního podniku (DP) Ilona Vysoudilová.

Co zapříčinilo tuto závadu na téměř nových autobusech, zatím není zcela zřejmé. Faktem je, že DP vloni uzavřel se SOR Libchavy osmiletou zakázku za 4,5 miliardy korun na dodávku celkem 620 autobusů s opcí na dalších sto kusů.

Za poruchu prý mohou pražské silnice

Jednatel společnosti SOR Libchavy Petr Hájek sdělil, že za poruchu zřejmě může členitý pražský terén a stav silnic. „Není to nic mimořádného. Jízdní podmínky Prahy jsou oproti jiným městům extrémní a je potřeba autobusy na tyto podmínky doladit,“ uklidňoval situaci Hájek. Podle něj je pro autobusy náročné především přejíždění přes tramvajové pásy a kočičí hlavy. Firma totiž dodává obdobné nízkopodlažní autobusy například do Nitry, Bratislavy nebo Tábora, kde ale podle Hájka takové problémy nezaznamenali.

Výrobce dostal pokutu

Podle mluvčí DP Ilony Vysoudilové nebyla nijak ohrožena bezpečnost cestujících. „Závada byla zjištěna počátkem července, výrobce ji odstranil na svoje náklady,“ pokračovala mluvčí. Stejně tak tomu bylo u instalace výztuh ke všem dalším kloubovým autobusům. Za tuto poruchu, kdy byly autobusy odstaveny mimo provoz, pak dopravní podnik uložil pokutu z pořizovací ceny autobusu tak, jak to ošetřuje původní smlouva zakázky. Pracovníci SOR Libchavy vozy opravují přímo v hostivařských garážích, kde všechny nové autobusy parkují. Podle jednoho z řidičů pražského dopravního podniku se do vozů navařují výztuhy.

„Na praskání mohou mít podíl špatné pražské silnice i styl jízdy,“ připustil jeden z řidičů. Někteří se ale domnívají, že výrobce možná špatně propočítal, jakým otřesům budou muset vozy v pražské dopravě odolávat.

Dopravní podnik hlavního města Prahy má k dispozici 1132 autobusů, asi 43 procent je nízkopodlažních. Ve svých garážích má rovněž dva elektrobusy a šest nízkokapacitních midibusů.

Autor: Lukáš Marek

6.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Michal Tung
4

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Primář Dětského a dorostového detoxikačního centra Nemocnice Milosrdných sester sv. Karla Boromejského v Praze – „Pod Petřínem“ Marian Koranda.

Žloutenka a závislost? Už dva roky po setkání s drogou. V patnácti…

Havárie vody zúžila pro auta Legerovu ulici

Praha – S otepleném vzniká v zemi pnutí, což vede na sklonku zimy k častějším haváriím vodovodního potrubí, říkají zkušení vodaři – přičemž prý vůbec nezáleží na stáří trubek: ty z doby císaře Františka Josefa I. mohou být pevnější než litina, která nepamatuje víc než prezidenta Gustáva Husáka…

AKTUALIZOVÁNO

Národní galerie neotevřela, opustila ji ostraha

Praha – Neohlášeně, neplánovaně a neočekávaně zůstaly od soboty uzavřeny všechny budovy Národní galerie v Praze – včetně hlavního sídla ve Veletržním paláci. Upozornění na dveřích slibující zajištění plného provozu v co nejkratší době hovořilo o neočekávaných technicko-provozních důvodech.

V Divadle Archa se v sobotu uskuteční večer věnovaný Warholovi

Praha - V pražském Divadle Archa se v sobotu uskuteční koncert nazvaný Warhol a underground. Večer je věnovaný 30. výročí úmrtí Andyho Warhola a 50. výročí vydání desky The Velvet Underground & Nico. Producentem alba, které bylo vyhlášeno rokenrolovou nahrávkou 20. století, byl právě Warhol. Součástí programu bude nonstop promítání warholových filmů a hudební produkce písní The Velvet Underground v provedení Jihočeské filharmonie.

DVA POHLEDY: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

Praha - Trestání dětí pohlavkem nebo i pořádným výpraskem má u nás pevně zakořeněnou tradici. S mírnou nadsázkou řečeno některý z těchto výchovných prvků musel zažít každý, a kdo tvrdí, že ne, zažívá je dodnes. Ovšem aktivisté bojující za lidská práva a hlavně za práva dětí se snaží zcela omezit fyzické tresty a v některých zemích již uspěli. Budeme se muset i v České republice obejít bez možnosti střihnout svému dítěti pohlavek namísto sáhodlouhého vysvětlování? Byl by to správný krok k tomu, aby naši potomci byli sebevědomější? Má to ale háček. Kdybychom se totiž přizpůsobili aktivistickému trendu, mohli bychom se vzhledem k našim zvyklostem ocitnout v situaci, kdy polovině národa bude hrozit trest za zakázané fyzické trestání dětí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies