VYBERTE SI REGION

Novým autobusům praská karoserie, prý kvůli Praze

Praha - V jiných městech vozy potíže nemají. Výrobce SOR Libchavy bude muset zaplatit pokutu.

6.8.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Teprve rok staré autobusy pražského dopravního podniku už mají první potíže. Některým novým kloubovým vozům, které dodává společnost SOR Libchavy, totiž praskají po několika měsících v ostrém provozu sloupky samonosné karoserie.

„U jednoho z autobusů došlo k prasknutí a vychýlení sloupku o zhruba dva centimetry. U několika dalších se pak objevily vlásenkovité praskliny. Preventivně jsme proto nechali vyztužit všech 33 nových kloubových autobusů typu SOR NB18,“ upřesnila mluvčí dopravního podniku (DP) Ilona Vysoudilová.

Co zapříčinilo tuto závadu na téměř nových autobusech, zatím není zcela zřejmé. Faktem je, že DP vloni uzavřel se SOR Libchavy osmiletou zakázku za 4,5 miliardy korun na dodávku celkem 620 autobusů s opcí na dalších sto kusů.

Za poruchu prý mohou pražské silnice

Jednatel společnosti SOR Libchavy Petr Hájek sdělil, že za poruchu zřejmě může členitý pražský terén a stav silnic. „Není to nic mimořádného. Jízdní podmínky Prahy jsou oproti jiným městům extrémní a je potřeba autobusy na tyto podmínky doladit,“ uklidňoval situaci Hájek. Podle něj je pro autobusy náročné především přejíždění přes tramvajové pásy a kočičí hlavy. Firma totiž dodává obdobné nízkopodlažní autobusy například do Nitry, Bratislavy nebo Tábora, kde ale podle Hájka takové problémy nezaznamenali.

Výrobce dostal pokutu

Podle mluvčí DP Ilony Vysoudilové nebyla nijak ohrožena bezpečnost cestujících. „Závada byla zjištěna počátkem července, výrobce ji odstranil na svoje náklady,“ pokračovala mluvčí. Stejně tak tomu bylo u instalace výztuh ke všem dalším kloubovým autobusům. Za tuto poruchu, kdy byly autobusy odstaveny mimo provoz, pak dopravní podnik uložil pokutu z pořizovací ceny autobusu tak, jak to ošetřuje původní smlouva zakázky. Pracovníci SOR Libchavy vozy opravují přímo v hostivařských garážích, kde všechny nové autobusy parkují. Podle jednoho z řidičů pražského dopravního podniku se do vozů navařují výztuhy.

„Na praskání mohou mít podíl špatné pražské silnice i styl jízdy,“ připustil jeden z řidičů. Někteří se ale domnívají, že výrobce možná špatně propočítal, jakým otřesům budou muset vozy v pražské dopravě odolávat.

Dopravní podnik hlavního města Prahy má k dispozici 1132 autobusů, asi 43 procent je nízkopodlažních. Ve svých garážích má rovněž dva elektrobusy a šest nízkokapacitních midibusů.

Autor: Lukáš Marek

6.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radnice MČ Praha 7. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Praha 7 musela vrátit sedm milionů z dotace na tepelná čerpadla

Automatické sněžné řetězy jsou český vynález

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Poslední fáze oprav Klementina začne až příští rok

Národní knihovna letos neomezí svůj provoz v Klementinu, jak avizovala před rokem. Nezahájí původně plánovanou třetí etapu revitalizace barokního areálu, jež by měla stát téměř miliardu korun. Na tuto část oprav, při níž se bude mimo jiné rekonstruovat hala služeb, teprve bude vypsána veřejná zakázka. Revitalizace Klementina trvá už téměř deset let a má stát skoro dvě miliardy korun

Historikové bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Poznejte místa posledního odpočinku obětí nacismu a komunistického režimu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Pražský deník vám přináší vycházky Prahy Neznámé. Vydáme se po méně známých, ale zato neméně zajímavých zákoutích metropole. Protentokrát se vydáme do děsuplných míst Kobyliské střelnice a Ďáblického hřbitova.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies