Stavba nového úseku trvala dva roky a jeho vybudování vyšlo na 417,5 milionů korun bez DPH. Kromě urychlení dopravy, zvýšení bezpečnosti provozu bylo také jedním z cílů stavby ulevit obci Dubenec, přes kterou doposud vedl hlavní silniční tah z Prahy na Písek, Strakonice a až na hraniční přechod Strážný.

„Ta stará silnice rozdělovala Dubenec na dvě části a především v pátek a v neděli nebylo možné tu silnici vůbec přejít. Jsem rád, že se nyní v obci zlepší především bezpečnost,“ uvedl během slavnostního otevření starosta Dubence Jan Vondrášek (Sdružení dubeneckých občanů). 

Záběr z kamery vozidla
PODÍVEJTE SE: Jediné bliknutí vozu a tajní policisté skoro stříleli

Prodloužený úsek, který ohraničují dvě mimoúrovňové křižovatky, je čtyřpruhový, pouze ve stoupání za Dubencem ve směru na Písek je přidaný ještě třetí jízdní pruh. Ministerstvo dopravy plánuje dokončení dálnice D4 až k Písku formou tzv. PPP projektu, tedy ve spolupráci se soukromým investorem, ten by pak také tuto část dálnice provozoval.

„Chtěli bychom tu veřejnou soutěž na tento projekt připravit tak, abychom v příštím roce mohli vybrat koncesionáře, který by v roce 2019 začal stavět,“ konstatoval ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

Od této formy spolupráce na dokončení dálnice D4 si slibuje především rychlejší postup stavebních prací. „Pokud vše půjde podle plánů, tak by celá D4 mohla být hotová někdy v roce 2022 nebo 2023,“ dodal ministr s tím, že odhadované náklady se pohybují kolem deseti miliard korun.

Před zahájením stavby samotného prodloužení dálnice se stavbaři museli vypořádat s přemístěním kolonie mravenců rodu Formica na biotopově vhodné místo. Nově založená místa budou minimálně po dobu tří let chráněné koryty před predátory a jiným poškozením.

Protest taxikářů. Ilustrační foto.
Mobil místo taxametru? Ministerstvo dopravy dává novince zelenou