Mnoho cestujících v pražské MHD netrpělivě očekává, kdy se svezou novou tramvají ForCity 15T. V letošním roce už to zřejmě nebude, i když původní plány s tím počítaly.

U dvou vozů, které má zatím dopravní podnik k dispozici, totiž ještě neskončilo testovací období.

„Oba prototypové vozy ještě procházejí zkouškami. V tuto chvíli se nedá odhadnout termín, kdy by mohly být oba vozy uvolněny do provozu s cestujícími. Vše záleží na výsledcích typových zkoušek a na jejich schválení Drážním úřadem. Faktem je, že již většina zkoušek byla úspěšně dokončena,“ potvrdila Michaela Ulrichová z dopravního podniku (DP).

Dřevo porazilo plast

Dlouho se také spekulovalo, z jakého materiálu budou sedačky. Nakonec zvítězily dřevěné, když se uvažovalo ještě o plastových a plastových s textilním polstrováním.

„Zvolena byla dřevěná překližka tvrzená speciálním lakem. Dřevo bylo zvoleno pro svůj příjemný a inovativní vzhled, snadnější udržovatelnost a opravitelnost,“ vyjmenovala výhody Ulrichová. V anketě ale čtenáři Deníku preferovali plastové sedačky, a to hned 64 procent cestujících, 22 procent bylo pro dřevo a 14 pro textil.

Prý jezdí dobře

Podle slov generálního ředitele DP Martina Dvořáka se nové tramvaje chovají na pražských tratích dobře. „Samozřejmě tratě v Praze jsou hodně specifické a vždy jsou nějaké úpravy nutné. Nebylo však potřeba dělat žádné zásadní změny na vozech, ani na kolejích,“ řekl ředitel.

Do roku 2017 by mělo být do metropole dodáno celkem 250 tramvají ForCity, které nahradí 500 tramvají T3. Do vozu se vejde celkem 61 sedících a až 239 stojících cestujících, což je o třicet více než kapacita předchůdkyně tramvaje Š – T14.