VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová cyklostezka propojí Holešovice se Stromovkou

Praha /INFOGRAFIKA/ - Ke krásným cyklotrasám v Praze přibude další. Už zítra se otevře část mezi mosty Barikádníku a Trojským. Ta zpřístupní nábřeží v Holešovicích i Stromovku.

18.7.2017 1
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Cyklostezka. Ilustrační foto. Foto: Shutterstock

Délka jen pár set metrů a nezpevněný povrch. Nová holešovická stezka patrně nebude patřit k těm nejluxusnějších, které v Praze vznikly. Přesto je dobrou zprávou pro všechny cyklisty a pěší, kteří míří z Holešovic do Stromovky.

Většina cyklistů volila složitější objížďku po silnici

Na neupravený úsek mezi mostem Barikádníků a Trojským mostem se donedávna vydávali jen ti nejotrlejší, kteří tím riskovali pád do řeky. Většina cyklistů raději volila složitější, ale bezpečnější objížďku po silnici.

„Území bylo dosud neprostupné a blokovalo obejití či objetí kolem holešovického meandru. To, že tam padly zdi, je jedna z obrovských změn, které se v Holešovicích staly,“ hodnotí vznik nové trasy starosta Prahy 7 Jan Čižinský. Podle něj by se mohla stát alternativou pro lidi jedoucí po cyklostezce A1 z Karlína do Stromovky. Investorem stavby za více než půl milionu korun přesto nebyla městská část, ale společnost Skanska, která nedaleko staví administrativní budovy.

Začne se i s dalšími

Letos by se měly posunout také další chystané cyklostezky. Jednou z nich je například nedokončený úsek ze Zbraslavi na Jarov. Tam dostavbu trasy z roku 2014 blokovaly chybějící vykoupené pozemky.

Na rok 2017 je také naplánovaná výstavba přes kilometr dlouhé cyklostezky z Běchovic do Horních Počernic, posunout by se měla i výstavba tzv. severovýchodní cyklomagistrály, která propojí širší centrum s okrajem, konkrétně Balabenkou, Hloubětínem, Kbely a Horními Počernicemi.  „Aktuálně se rozjíždí příprava jednotlivých úseků,“ uvedl před nedávnem náměstek primátorky Petr Dolínek. Těmi by se Pražané mohli projet za dva až tři roky. 

Večerní výlet PrahouKdy: 3. srpen
Sraz: v 18 hodin v parku Folimanka (pod Nuselským mostem) Odjezd v 18.15
Doba: Asi 2 hodiny
Trasa: Park Folimanka, Výtoň, přes Kampu, Malostranskou, Letnou, Holešovice, Vltavskou, Florenc na Žižkov
Odpočinkové místo: Kavárna Zastav Se, U Lužického semináře 34

Chybí spoj severu a jihu  

V Praze jsou nyní desítky cyklotras. Většina z nich navazuje na ty středočeské a nabízí tak příjemnou vyjížďku z města do přírody. Největší oblibě se těší trasy do Černošic, Zbraslavi nebo Trojská cyklostezka do Kralup nad Vltavou. Podle odborníků však chybí propojenost jižních a severních stezek.

„Cyklista se musí vydat buď přes centrum, kde je šílený provoz, nebo to objíždět několik kilometrů přes Horní Měcholupy,“ říká Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat. Problémové místo je třeba na Smetanově nábřeží, kde je třeba vjet do plného provozu. „Je to jeden z nejnebezpečnějších úseků v Praze, kde jsou evidované dopravní nehody cyklistů,“ dodává.

Pořadatel cyklojízd: Vybíráme pohodové vyjížďky, nikdo nemá rád kopce
Galasovy cyklojízdy, to je parta nadšenců, co spolu organizovaně vyráží na cyklistické vyjížďky. Vladislav Galas je pořádá od roku 2009. A jak sám říká, ty nejzdařilejší nebyly ty nejdelší, ale ty nejveselejší.

Jak vznikl nápad pořádat skupinové projížďky na kolech? 
Na začátku byla má záliba v ježdění na kole. Jezdil jsem se sdružením Auto*Mat a řekl jsem si, proč si nezaložit své výlety, které by ale byly založené úplně na něčem jiném? Vydal jsem se cestou pohodové cyklistky, kde se skupinkou občas někde posedíme, pobavíme se a navzájem se poznáme.

Jak početnou skupinu za sebou vezete? 
Je to různé. Někdy pár jedinců, nejvíc přes dvacet lidí. Stalo se mi i v zimě, že nedorazil nikdo. Vyjížďky kvůli předpovědi ale neruším, konají se za každého počasí.

Kam se vydáváte? 
Vybírám jednoduché trasy po rovinkách. Snad žádný cyklista totiž nemá rád ježdění do kopců.

A jaká trasa nejvíc boduje? 
Příjemná stezka vede podél řeky přes Modřany do Vraného nad Vltavou. Rádi jezdíme také smíchovskou stranou k Lahovické nádrži, kde se můžeme vykoupat.

Je v Praze úsek, který považujete za nebezpečný? 
Praha jich má dost, k nejhorším patří ten od Mánesa k Čechovu mostu, kde cyklista jede po rušné silnici. Přeji si, aby tam jednou vznikla cyklostezka. Moje přání je ale v nedohlednu, protože současnou politikou Prahy 1 je autodoprava.

Dá se srovnat ježdění v Praze s ježděním ve Vídni, kam také pořádáte cyklovýlety? 
Za mě je to tam tisíckrát lepší. Mají krásně udělanou síť cyklostezek, které jsou přehledné, a i místní řidiči jsou na cyklisty zvyklí, dávají jim přednost. S Prahou je to nesrovnatelné.

Tipy na cyklovýlety v Praze. Infografika.

Autor: Andrea Karlíková

18.7.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitel neziskové organizace Člověk v tísni Šimon Pánek poskytl 13. července v Praze rozhovor Deníku
10

Šimon Pánek: Svobodu a prosperitu nemáme navždy. Bojím se o ně

Ministerstvo zahraničních věcí. Ilustrační foto.

Ministerstvo znovu vyhlásilo konkurz na ředitele Českých center

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Sobotka bude bilancovat s ministrem kultury Hermanem

Premiér Bohuslav Sobotka bude příští týden pokračovat v bilančních schůzkách, na kterých hodnotí splněné závazky z programového prohlášení vlády. Po úvodním jednání s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou ho ve středu čeká v Národní knihovně setkání s ministrem kultury Danielem Hermanem.

Senát: kožešinové farmy zmizí do ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna 2019 beze změn. Období pro jejich likvidaci neprodloužil, nezvýšil ani výši kompenzace chovatelům, jak to část senátorů požadovala. Zákaz má přinést novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kterou dnes Senát přijal po dvouhodinové debatě. Normu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik hledá partnera pro úpravy tváře okolí stanic metra D

Praha – Maximalizace využití potenciálu rozvoje území navazujícího na stanice prvního provozního úseku budoucí trasy metra D. Poněkud krkolomně je pojmenován cíl vymyslet a připravit co nejlepší podobu nejbližšího okolí stanic budovaných v rámci první etapy výstavby budoucí nové linky metra – a následně plány také společně uskutečnit. K naplnění ve čtvrtek udělal pražský dopravní podnik konkrétní krok. Na základě čerstvého usnesení pražských radních vyhlásil soutěž na výběr strategického partnera do budoucího společného podniku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení