Je však hlavně součástí budoucí důležité silniční spojky mezi dálnicemi D1 na Brno a D5 na Plzeň. Už v příštím roce by měla komunikace výrazně odlehčit provozu v hlavním městě, zejména na Jižní spojce.

„Dokončení stavby mostu jen potvrzuje plánované zprovoznění již v příštím roce, k němuž má dojít v létě. Definitivní datum ale bude stanoveno až po vyhodnocení nadcházející zimní stavební sezony,“ nastínila harmonogram Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které Pražský okruh staví.

Unikátní stavba

Nejzajímavější je na mostě především jeho délka 2055 metrů. „Jde na české poměry o unikátní stavbu. Most v Lahovicích měl velmi náročné stavební řešení. Leží na celkem 88 pilířích a nejvyšší z nich dosahuje délky 40 metrů,“ vysvětlil generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Stavba začíná u velké mimoúrovňové křižovatky s ulicí Strakonickou ve směru od dálnice D1, na kterou navazuje most přes Vltavu a tunel Komořany o délce 1,9 kilometru. Směrem k dálnici D5 překonává estakáda řeku Berounku a železniční trať, aby pak vystoupala k tunelu Lochkov, který je dlouhý 1,7 kilometru.

Řidiči musejí po dokončení této části okruhu počítat i se změnami na rychlostní silnici R4 na Strakonice. Jedná se o křižovatku protínající ulici Strakonickou, po které je vedena doprava z Prahy na R4.

Kruhový objezd

„Zajímavostí je na křižovatce její řešení, to myslí i na řidiče, kteří zapomenou včas odbočit. Budou mít možnost o několik metrů dál opustit most a vrátit se zpět na Strakonickou ulici. Uprostřed křižovatky totiž vznikne velký kruhový objezd,“ poznamenal Brunclík.

Úsek Pražského okruhu mezi Lahovicemi a Slivencem má ještě jedno nej. Lochovský most, který je jeho součástí, je nejvyšší v Praze, a to 65 metrů.