VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Náměstkyně Kislingerová: Když nám nejde investovat, splatíme dluh

Praha - Náměstkyně primátorky Eva Kislingerová (ANO) by ráda přebytečných osm a půl miliardy korun v pražském rozpočtu využila k předčasnému splacení dluhu, který si Praha v roce 2012 vzala u Evropské investiční banky (EIB) na dostavbu metra A. Je to podle ní nejlepší způsob, jak s prostředky v tuto chvíli naložit. V tom se však zřejmě neshodne se svými koaličními partnery.

7.9.2016
SDÍLEJ:

Eva Kislingerová.Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Podle Kislingerové jsou v současnosti podmínky ideální k tomu, aby se peníze, které se nezvládají investovat, použily právě ke splacení dluhu. Ten by jinak hlavní město splácelo do roku 2042.

„O této možnosti diskutujeme už od března a nyní jsme se dohodli, že bude součástí jednání o novém rozpočtu," uvedla náměstkyně s tím, že podrobněji budou radní o možnosti jednat na výjezdním zasedání, které je naplánováno na polovinu září.

Peníze raději na metro D

Dluh ve výši osmi a půl miliardy je podle Kislingerové specifický tím, že z jeho předčasného splacení by pro Prahu nevyplývaly žádné sankce. Koaliční partneři ANO jsou však k záměru skeptičtí.

Více či méně negativně se k němu postavili radní Petr Dolínek a Irena Ropková z ČSSD, podle kterých by bylo lepší peníze využít k investicím, případně si je schovat na nákladné projekty v dalších letech, jako je metro D nebo dostavba vnitřního okruhu.

Přesvědčí Kislingerová své kolegy? 

Jistou nedůvěru k záměru projevil i předseda zelených Matěj Stropnický. „Jedná se o velké peníze a na mě je čísel a odůvodnění, které paní náměstkyně předložila, zatím trochu málo," uvedl s tím, že aby záměr podpořil, musel by nejprve dostat do ruky jasné potvrzení, že jde skutečně o tak výhodný krok, jak ANO tvrdí.

Záležet tak bude na tom, jestli se Kislingerové podaří přesvědčit jak svoje kolegy radní, tak zastupitelstvo o výhodnosti předčasného splacení. S věřitelem, tedy EIB, je podle ní vše již předjednáno.

Plán náměstkyně Kislingerové:Praha má na účtech kolem 39 miliard korun, dříve běžně hospodařila s méně než třiceti.
Kolik Praha celkem dluží: 31,2 miliard korun.
Kolik chce vrátit: 8,5 miliardy, původní splatnost dluhu byla v roce 2042.
Kolik podle Kislingerové město ušetří: cca 956 milionů.

Čtěte také: Praha si neví rady s miliardami na účtech

Autor: Petr Schreib

7.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Robbie Williams.

Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze i do Prahy

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

/ VIDEO / Většina videí Prahy se zaměřuje na známá místa a pamětihodností, jako je Pražský hrad, Karlův most a Staroměstské náměstí. Ale na Prahu se dá dívat i jinak. Shodou okolností to teď ukazuje hned několik snímků.

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) příští týden absolvuje další dvě bilanční schůzky s ministry, při kterých v závěru volebního období rekapituluje splněné a nesplněné části vládního programového prohlášení. V pondělí bude jednat s ministrem pro lidská práva a legislativu Janem Chvojkou (ČSSD), v úterý s ministryní pro místní rozvoj Karlou Šlechtovou (za ANO). Sdělil to dnes tiskový odbor Úřadu vlády.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení