Existuje pravděpodobnost, že zde v horizontu několika let vyroste moderní městská čtvrť, takzvané Smíchov City. Také samotné nádraží se zřejmě dočká generální opravy. Po vleklé politické diskusi se pražští radní nečekaně přiklonili k podpoře změny územního plánu, která má výše zmíněné umožnit. A to i přes v pondělí vydané negativní stanovisko odborné komise rady.

Předkladatel návrhu první náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP09), kterému se už minulý týden podařilo prosadit zadání změny územního plánu pro revitalizaci oblasti Bubny Zátory, se k otázce smíchovského nádraží obšírněji vyjádří až dnes. Podrobnosti k projektu společnosti Sekyra Group s názvem Smíchov City jsou však známé už delší dobu.

Plán na kancelářské, obchodní a rezidenční centrum Smíchova.

Ředitel jedné z jejích sekcí Leoš Anderle Pražskému deníku jíž dříve prozradil, že na pozemcích mezi smíchovským nádražím a Ženskými domovy, tedy na ploše 210 tisíc metrů čtverečních, má vzniknout kancelářské, obchodí a rezidenční centrum Smíchova.

„Myslíme také na občanskou vybavenost v podobě školy, či parkoviště s promenádou," vzkázal Anderle.

Pokud se vše stihne ještě letos schválit, pak by Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) mohla dosáhnout na evropskou dotaci pro bezbariérovou rekonstrukci nástupiště a úpravu kolejiště smíchovského nádraží. České dráhy pak v rámci projektu plánují revitalizovat i zdejší výpravní budovu.

Změna územního plánu oblasti smíchovského nádraží, kterou dnes veřejnosti představí náměstek primátora Tomáš Hudeček, může přiblížit realizaci projektu Smíchov City.

Plán na kancelářské, obchodní a rezidenční centrum Smíchova.

Developer Sekyra Group tu chce na více než dvou stovkách tisíc metrů čtverečních pozemků vystavět kanceláře, obchodní centrum, obytné rezidence, ale také školu. Ve svém plánu garantuje, že nová zástavba výškou nepřesáhne zástavbu současnou. Zhruba v pěti až desetiletém horizontu by tedy mohly zdejší chátrající nádražní skladiště a nevyužívaná kolejiště ustoupit moderní čtvrti s množstvím zelených ploch a pěšími zónami. Hlavní pěší bulvár se má táhnout severojižním směrem, přičemž silnice má být od něj oddělena stromořadím.

Podle ředitele sekce developement společnosti Sekyra Group Leoše Anderleho je v projektu pamatováno i na výstavbu dopravního uzlu, spojujícího vlakové a nové autobusové nádraží se záchytným parkovištěm, zdejší stanicí metra a tramvají.

S nádražím je nutno začít ještě letos

Změna územního plánu, kterou včera většinově podpořili pražští radní, se může dotýkat i přestavby samotného smíchovského nádraží.

Mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla Deníku již dříve nastínil, že s revitalizací nástupiště, kolejí a zastřešení nádražní budovy je potřeba začít nejpozději letos.

„Abychom dosáhli na evropskou dotaci," vysvětlil Halla. „Při optimalizaci úseku Smíchov Černošice bychom rádi bezbariérově upravili nástupiště a přístupy zajistili výtahy. Upravili bychom koleje i zastřešení," sdělil před časem mluvčí SŽDC. Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský v této souvislosti sdělil, že je v plánu také revitalizace budovy smíchovského nádraží. Bylo by prý výhodné revitalizaci provázat s projektem Sekyra Group i SŽDC.