VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nabouraný obří autobus se opravuje, do ulic Prahy už se ale nevrátí

Praha – Autobusový gigant belgického výrobce v ulicích Prahy dojezdil. Po březnové nehodě musel do dílen – a dnes je zřejmé, že dvoukloubový stroj se už do ulic metropole nevrátí. A jestli se v budoucnu objeví jeho nástupce? To zůstává otevřenou otázkou. V úterý to Deníku řekla Aneta Řehková z centrály dopravního podniku.

3.5.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Autobus na letiště. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Do zadní části téměř 25 metrů dlouhého tříčlánkového autobusu Van Hool AGG 300, který zkušebně vozil cestující především na lince 119 mířící na letiště, najel 20. března na konečné u Nádraží Veleslavín nákladní automobil.

Autobus se opravuje přímo v dopravním podniku 

Notně mu pocuchal levý zadní roh. Objevily se pak spekulace, co s velkokapacitním autobusem bude dál. Bude muset být kvůli opravě převezen do Belgie? Nebo se nápravu škod podaří zvládnout v Praze?

Dnes už je jasno: autobus, který měl dopravní podnik pouze pronajatý, se po dohodě s likvidátory pojišťoven i majitelem opravuje přímo v dopravním podniku. Jeho pracovníkům to prý přineslo novou a cennou zkušenost. Oprava zatím není dokončena; stále docházejí objednané náhradní díly. „I ve vztahu k této skutečnosti není možné definovat cenu opravy,“ sdělila Deníku Řehková. Už je ovšem jisté, že po opravě dopravní podnik autobus předá zpět pronajímateli.

Během letní sezony je poptávka vysoká

To, že se autobusový jezevčík – nejdelší takový stroj, jaký kdy vyjel na české silnice – nemá Prahou proplétat natrvalo, ohlásil dopravní podnik už v listopadu. Tehdy při zahájení jeho zkušebního provozu oznámil, že jde o čtyřměsíční testování, jehož úkolem je prověřit, zda by obr s kapacitou 181 cestujících mohl pomoci řešit stoupající zájem o jízdu na letiště veřejnou dopravou.

„Především během letní sezony je poptávka vysoká; linka číslo 119 přepraví denně i přes patnáct tisíc cestujících,“ připomněl generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar. Už loni v únoru jeho firma krátce testovala jiný velký stroj, byť přece jen kratší – Mercedes-Benz CapaCity L.

Zda velkokapacitní vozidla budou jezdit v rámci pražské městské hromadné dopravy trvale, je nyní předmětem koncepčních jednání na úrovni magistrátu a Ropidu jako organizátora Pražské integrované dopravy. Tématem debat přitom nejsou jen otázky technické a organizační (včetně návaznosti konkrétních autobusů na intervaly metra), ale rovněž problematika financování takového provozu.

Autor: Milan Holakovský

Potkali jste někdy obří autobus Van Hool v ulicích Prahy?

ANO

30 hlasů

NE

23 hlasů

Hlasovalo: 53

Anketa byla ukončena

3.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Podzim. Ilustrační foto.
5

Dnes končí astronomické léto, nastává podzimní rovnodennost

Gabriela Blažková (vlevo) z Archeologického ústavu AV ČR převzala v Praze od Alice Valkárové Cenu předsedkyně Grantové agentury ČR

Jak se žilo v renesanci na Pražském hradě, ukázal oceněný výzkum

Výzkumu se v Česku daří, ocenění dnes získá devět projektů

Nejlepší projekty v základním i aplikovaném výzkumu ocení dnes dvě státní organizace, které poskytují peníze pro tuto oblast. Ceny jdou napříč obory, převezme je například archeoložka věnující se průzkumům v okolí Pražského hradu, hydrobiolog zaměřující se na stav Šumavy či firma, která vyvinula "rostoucí" endoprotézy pro děti. 

Koridor má další zpoždění, SŽDC musí znovu posoudit nabídku firem

Správa železniční dopravní cesty musí znovu přezkoumat nabídku sdružení firem vedených společností Metrostav, které hodnotící komise navrhla jako vítěze soutěže na modernizaci koridoru mezi vinohradskými tunely a stanicí Praha Hostivař.

V 95 letech zemřela Věra Ždichyncová, tanečnice a někdejší sólistka baletu ND

Ve věku 95 let zemřela v pondělí 18. září Věra Ždichyncová, tanečnice, pedagožka a někdejší sólistka baletu Národního divadla (ND). Ve středu to uvedl mluvčí ND Tomáš Staněk. Věra Ždichyncová získala v roce 2014 cenu Thálie za celoživotní taneční mistrovství.  

Na transplantaci dítě čekalo s mechanickým srdcem mimo tělo

Čtyři měsíce s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo na transplantaci srdce. Lékaři museli zvolit toto náročné řešení, protože malému pacientovi selhávalo vlastní srdce a problém se už nedal zvládnout pomocí léků. Unikátní předtransplantační péče i transplantace se zdařily a dítě je už v domácí péči. Uvedla to nemocnice v dnešní tiskové zprávě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení