Maximální doba splatnosti úvěru je 30 let od čerpání, peníze je možné začít splácet až šest let od čerpání. Úrok úvěru od EIB bude podle dřívějších informací činit zhruba dvě procenta, předčasné splacení je možné po 18 letech. EIB nabídla Praze úvěrový rámec až 11 miliard korun, zatím se obě strany dohodly na podmínkách pro 8,5 miliardy korun.

„Je to nutná věc, ty peníze už jsou v podstatě prostavěny a musí se zaplatit,“ řekl na jednání zastupitel a člen dozorčí rady pražského dopravního podniku Michal Štěpán (TOP 09).

Opoziční zastupitel Karel Březina (ČSSD) kritizoval to, že koalice v materiálu neuvádí, kdy chce přijmout další část úvěru. Podle něj Praha na výstavbu letos potřebuje asi o 2,7 miliardy korun více.

Výstavba prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola byla zahájena předloni na jaře. Přes 280 milionů eur (asi sedm miliard korun) by měla Praha získat na stavbu z evropských fondů, zbytek ale musí uhradit ze svého. Dostavba metra by podle propočtů z roku 2008 měla stát 18,7 miliardy korun bez DPH, při přepočtení k roku dokončení by měly náklady činit asi 21,1 miliardy ko­run.

Hlavní město už jednou podobné služby využilo, a to na financování stavby metra C. Evropská investiční banka poskytla v minulosti Praze celkem čtyři úvěry na financování jejích investičních programů, kromě rozšíření sítě pražského metra také na zdokonalení vodovodní a kanalizační infrastruktury a obnovu komunální infrastruktury po zničujících povodních v roce 2002.

Čtěte také: Praha si na metro A půjčí dvě až tři miliardy