Rekonstrukce odbavovací hlavy hlavního nádraží včetně historické Fantovy kavárny začala v prosinci 2006, ale potrvá ještě další čtyři roky.

Již měsíc je uzavřena severní část vstupní haly a ještě letos v prosinci zde začnou fungovat nové obchody, restaurace a kavárny. Tyto prostory o ploše 3000m2 volně naváží na ty, které již stojí v prostřední části haly. Na konci roku dojde k otevření nových pokladen v zákaznickém centru Českých drah.

Pokladnya zákaznické centrum

Pokladny budou vypadat jako odbavovací pulty na letištích a cestující je najdou přízemí nové haly, kde v minulosti stála rozsáhlá úschovna zavazadel včetně samoobslužných skříněk. „Úschovna se na místě objeví znovu hned vedle pokladen. V zákaznickém centru získají cestující kromě jízdenek také informace o spojích,“ uvedl Martin Hamšík ze společnosti Grandi Stazioni, která nádraží opravuje.

Během následujících šesti měsíců se také stihne dokončit oprava fasády ve střední části haly.

Celý příští rok se dělníci přesunou do poslední nezmodernizované třetiny haly ze sedmdesátých let. I zde vyrostou nové obchody. Na roku 2009 tak bude dokončena rekonstrukce celé spodní haly.

Fantova kavárna na závěr

Novou tvář dostanou i záchody. Ty jsou už velmi zastaralé a stahují se k nim drogově závislí lidé a prostituti. „Toalety budou ve stejném stylu, jako jsou ty nedávno otevřené v horní části jižní strany odbavovací haly,“ dodal Hamšík. Na těch se sice platí deset korun za vstup, ale oproti o polovinu levnějšímzáchodům ve zbytku haly jsou poznání modernější. Toalety zahrnují zónu pro hendikepované cestující a také sprchy.

V roce 2010 začnou práce na Fantově kavárně a vnějším plášti historické budovy.

Celá rekonstrukce hlavního nádraží, která vyjde italského investora Grandi Stazioni na téměř miliardu korun, by měla být ukončena v roce 2012, kdy by měla začít realizace rozsáhlých úprav přiléhajících Vrchlického sadů.

Kdo opravuje Hlavní nádraží

Společnost Grandi Stazione vznikla na konci 90. let v Itálii a vytvořily ji italské dráhy společně s velkými domácími stavebními či vydavatelskými firmami, ale také s giganty jako je Benneton či Pirreli. Má na starosti rekonstrukci devíti italských nádraží včetně slavného Termini v Římě. V Česku opraví také nádraží v Karlových Varech a Mariánských lázních. V Praze dokončí práce v roce 2011, celkové náklady jsou jedna miliarda a doba pronájmu třicet let.